مولتی آگهی – ریپورتاژ آگهی
 مولتی آگهی – ریپورتاژ آگهی
خط تولید سبزی خشک

خط تولید سبزی خشک

امروزه به دلیل ماندگاری بالاتر انواع مختلف سبزی خشک کردن بسیاری از افراد استفاده از این محصول را بیشتر از سبزی تازه می پسندند و انواع مختلف سبزی های پلویی، خورشتی و غیره را خریداری می‌کنند. افتتاح خط تولید سبزی خشک یکی از راه های درامد زا برای افراد به شمار می رود که میزان فروش آنها را تا حدود زیادی افزایش می دهد و باعث ایجاد سود اقتصادی کلان برای خریداران این محصول می شود. در این مقاله قصد داریم به مواردی درباره راه اندازی خط تولید سبزی خشک بپردازیم، به همین دلیل در ابتدا انواع مختلف خط تولید و سپس مزایای استفاده از هر یک را بیان می کنیم. اگر به دنبال ایجاد کسب و کار پر رونق و پر سود هستید خواندن این مقاله به شما توصیه می شود.

خط تولید سبزی خشک

ماشین آلات خط تولید سبزی خشک

ماشین آلات مختلفی در خط تولید سبزی خشک کار می‌کنند که در نهایت سبزی خشک شده را تولید می کنند. برخی از ماشین آلاتی که در خط تولید کار می کنند عبارتند از:
ماشین آلات مربوط به پاک کردن سبزیجات
در مرحله اول باید سبزیجات به خوبی پاک شوند و تمامی مواد زائد و اضافه آنها گرفته شود. به صورت کلی پاک کردن سبزیجات می‌تواند به دو صورت انجام شود:
پاک کردن به صورت سنتی: در این روش سبزیجات در میان سفره ریخته می‌شوند و سپس با استفاده از روش‌های سنتی و کارگران پاک می شوند. استفاده از این روش معمولاً در مواردی رواج دارد که سبزیجات کمتر باشند و برای میزان زیاد سبزیجات نمی توان از این روش استفاده کرد.
استفاده از نوار نقاله: یکی دیگر از روش هایی که برای پاک کردن سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از نوار نقاله است در این روش سبزیجات بر روی نوار نقاله ریخته می شوند و کارگران در دو طرف نوار نقاله اقدام به پاک کردن سبزیجات می کنند. یکی از مهمترین مزایای استفاده از نوار نقاله برای پاک کردن سبزیجات این است که استفاده از این روش باعث سهولت در کار می شود و کار را تا حدود زیادی تسریع می کند.

ماشین آلات شستشو

در مرحله اول از فرایند تولید سبزی خشک، سبزی تازه باید به خوبی شستشو تازه شود تا تمامی مواد زائد و اضافی از روی آن پاک شود و سبزی با کیفیت بالاتر به دست مصرف کنندگان برسد. به صورت کلی در خط تولید سبزی خشک از پنج وان برای شستشو دادن سبزیجات استفاده می شود. اگر بخواهیم به اختصار به کاربردهای این پنج وان بپردازیم می توان کاربردهای آنها را این چنین بیان کرد:
وان اول: در وان اول عملیات گل گیری انجام می‌شود زیرا سبزیهای که از خاک برداشته می شوند دارای مقادیر بسیار زیادی از گل هستند که با استفاده از این رو نمی‌توان به راحتی گلهای آنها را از سبزی جدا نمود.
وان دوم: در وان دوم معمولاً مواد ضدعفونی قرار دارد و سبزیجات با ریخته شدن در داخل وان دوم به خوبی ضدعفونی می شوند.
وان سوم: در این مرحله کلر زنی به سبزیجات انجام می شود و تمامی ریشه ها و ساقه ها به خوبی تمیز می شوند.
وان چهارم: در این وان از یک توری برای گرفتن حشرات استفاده می شود و سبزیجات به خوبی در داخل این توری ریخته می شوند و سپس به داخل وان هدایت می شوند با بیرون آمدن سبزیجات از داخل وان تمامی حشرات به طوری می چسبند و امکان بیرون آمدن آنها وجود ندارد. جنس این طوری بگونه ای در نظر گرفته شده است که حتی کوچکترین حشرات هم می توانند از سبزیجات جدا شوند.
وان پنجم: در وان پنجم عملیات اوزون زنی به محصول انجام می شود. این دستگاه گاز علوم را به آن اضافه می‌کند و سپس زمانی که سبزی‌ها در داخل آن ریخته می‌شوند تمامی مواد زائد و قارچها و تفکر تا به صورت کامل از سطح سبزیجات جدا می‌شوند این موضوع می‌تواند به بالاتر رفتن عمر محصول از بین بردن آلودگی ها کمک فراوانی کند.
در بالا به ۵ مورد برای شستشوی سبزیجات اشاره کردیم اما در برخی از موارد برخی از تولیدی ها به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها سعی می کنند چند دستگاه را خریداری نکنند البته باید توجه داشت که هرچه میزان دستگاه های خریداری شده بالاتر باشد و خریداران این محصول سعی کنند هر ۵ وان را خریداری کنند، کیفیت محصول تولید شده و تمیزی آن بیشتر می‌شود.

دستگاه آبکشی

دستگاه آبکشی معمولاً به شکل یک نوار است. در بالای این دستگاه چند عدد دوش قرار گرفته است که می توانند تمامی کثیفی های موجود بر روی سبزیجات را از بین ببرند زیرا همانطور که در بالا به این موضوع اشاره شد، در مرحله آخر شستشو دادن اوزون به آب افزوده می‌شود و سپس با استفاده از دوش ها در این مرحله به خوبی شستشو داده می شود.
از این دستگاه برای آبکشی نهایی محصولات استفاده می شود. در انتهای این دستگاه تمامی سبزیجات به مرحله بعدی منتقل می شوند و دست انسان در آن ها دخالتی ندارد.

دستگاه آبگیر

دستگاه آبگیر سبزیجات در انواع متفاوتی در بازار موجود هستند که به صورت کلی دو مورد از آنها عبارتند از:
دستگاه آبگیر نقاله ای: این دستگاه کاملا مشابه با نوار نقاله است و در بالای آن فن هایی نصب شده است که به آبگیری سبزیجات کمک می کند. فن هایی که برای آبگیری به کار می‌روند معمولاً از فن های قوی هستند و به همین دلیل به راحتی می توانند عملیات آبگیری را انجام دهند.
دستگاه آبگیر سانتریفیوژ: در این دستگاه با استفاده از سبدهای مخصوص عملیات آبگیری انجام می شود. در ابتدا سبزیجات در داخل سبد ها ریخته می شود و سپس با استفاده از سرعت بالا در دستگاه های مخصوص چرخانده می شود و تمامی آبهای اضافه موجود در آن خارج می‌شوند. استفاده از این روش به بالاتر رفتن سرعت کار کمک می‌کند. این دستگاه به نوعی مانند سیستم آگیری و خشک کن ماشین لباسشویی عمل می کند.

دستگاه خشک کن

آخرین ماشینی که برای خشک کردن سبزیجات به کار می رود دستگاه خشک کن است. در زمان‌های قدیم خشک کردن سبزیجات به روش های سنتی انجام می‌شد و معمولاً از نور مستقیم خورشید برای خشک کردن محصول استفاده می‌شد. این موضوع برای سبزی در مقیاس پایین کاربرد دارد اما زمانی که میزان سبزی ها بیشتر شود دیگر نمی توان آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار داد زیرا امکان خرابی آن و تلمبار شدن سبزیجات بر روی یکدیگر بالا می رود.
دستگاه خشک کن با دارا بودن حرارت نسبتا ملایم می تواند به راحتی سبزیجات را خشک کند و معمولاً عملیات خشک کردن سبزی را در مدت زمان ۸ تا ۱۰ ساعت انجام می دهد.
در بعضی از موارد از تونل های مخصوص که دارای حرارت نسبتاً بالایی هستند برای خشک کردن محصول استفاده می‌شود و سبزی خشک تونلی در مدت زمان کمتر از ۲ ساعت تولید می شود. این دستگاه دارای نوار نقاله ای است که از یک طرف سبزیجات تازه به داخل آن وارد می شوند و از طرف دیگر سبزیجات خشک شده از آن خارج می شوند.

دستگاه سبزی خشک

دستگاه بسته بندی

دستگاه بسته بندی همان طور که از نامش پیداست برای بسته بندی کردن محصول مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از انواع دستگاه های بسته بندی خود محصول را وزن می کنند و سپس آن را در داخل وکیوم های مخصوص می ریزند. دستگاه بسته بندی بسته به نوع و مدل می‌تواند تعداد متفاوتی از محصولات را در مدت زمان یک دقیقه بسته بندی کند.

بسته بندی سبزی خشک

دستگاه تاریخ زن

در تولید سبزی خشک صنعتی کارخانه ها باید حتماً تاریخ مشخصی برای کار خود داشته باشند و تاریخ تولید این محصولات را بر روی آن درج کنند. در این گونه موارد استفاده از دستگاه تاریخ زن بهترین گزینه است.
در برخی از موارد سبزی خشک به صورت فله ای به بازار عرضه می شود تاریخ تولید مشخصی ندارد، به همین دلیل برای تولید آن دستگاه تاریخ زن نیاز نیست.

قیمت دستگاه خشک کن سبزی در کرج

در هنگام راه اندازی خط تولید سبزی خشک یکی از مهمترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که قیمت دستگاه خشک کن سبزی و به صورت کلی قیمت تمام شده راه اندازی خط تولید چقدر خواهد بود؟
در پاسخ به این سوال که می‌توان گفت قیمت دستگاه خشک کن سبزی به موارد زیر بستگی دارد:
برند دستگاه ها: یکی از عوامل موثر برای قیمت دستگاه خشک کن سبزی در کرج برند دستگاه است. اگر دستگاه مورد نظر از برندهای شناخته شده و معروف باشد قیمت آن تا حدود زیادی بالاست اما اگر برندهای ناشناخته در بازار را خریداری کنید می توانید محصول با قیمت پایین تر بخرید. البته به صورت کلی توصیه می‌شود برندهایی که امتحان خود را پس داده اند را خریداری کنید زیرا حتی با پرداخت هزینه های اضافه تر از بابت کیفیت محصول اطمینان خاطر خواهید داشت.

نوع دستگاه های خریداری شده:

همانطور که در بالا به برخی از این موارد اشاره کردیم دستگاه ها می توانند در انواع متفاوت خریداری شوند. برای مثال دستگاه های شستشو ممکن است دارای پنج وان نباشند و تنها سه وان داشته باشند. یکی دیگر از مثال هایی که در این مورد می‌توان به آن اشاره کرد این است که دستگاه خشک کن نواری معمولاً قیمت پایین تری نسبت به دستگاه خشک کن تونلی دارد.
مکان خرید: قیمت دستگاه خشک کن سبزی در کرج به مکان خرید این محصول نیز بستگی دارد زیرا امروزه فروشگاه های زیادی در زمینه فروش انواع مختلف این محصول کار می کنند که هر یک قیمت‌های متفاوتی از دستگاه ها را در اختیار شما قرار می دهند.

خرید دستگاه خشک کن سبزی

امروزه خرید دستگاه خشک کن سبزی در تهران به روش های مختلف امکان پذیر است و با توجه به زیاد بودن فروشگاه هایی که این محصول را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند افراد باید کاملا مراقب باشد که در دام کلاهبرداران نیفتند و محصولات بی کیفیت با قیمت بالا خریداری نکنند. در هنگام راه اندازی خط تولید سبزی خشک یکی از مهمترین گام هایی که باید برداشته شود خرید دستگاه خشک کن سبزی است، زیرا اگر محصول را با کیفیت بالا خریداری کنید تا سالهای سال می توانید به راحتی از آن استفاده کنید و از بابت خراب شدن آن هیچگونه نگرانی نخواهید داشت.
برای خرید دستگاه خشک کن سبزی در تهران می توانید محصولات متفاوت را در سایت اینترنتی مولتی رایان مشاهده کنید و سپس محصول مورد نظر خود را با کیفیت بسیار بالا بخرید. دستگاه هایی که در این سایت به فروش می رسند همگی دارای گارانتی ۱۲ سال هستند و به همین دلیل اگر دستگاه‌ها در این مدت هرگونه مشکلی پیدا کردن می‌توانید به راحتی آنها را مرجوع نموده و هزینه‌هایی که بابت آنها پرداخته اید را باز پس بگیرید.

خط تولید دستگاه سبزی خشک

پخش دستگاه خشک کن سبزی در تهران

شهر تهران به عنوان یکی از شهرهای بزرگ پتانسیل بسیار خوبی برای راه اندازی خط تولید سبزی خشک دارد و به همین دلیل بخش دستگاه خشک کن سبزی در تهران امروزه رواج بسیار زیادی پیدا کرده است و بسیاری از افراد به فکر راه اندازی خط تولید این محصول هستند.
در هنگام پخش دستگاه خشک کن سبزی در تهران فروشندگان مختلف سعی می‌کنند محصولات را به صورت بدون واسطه و مستقیم در اختیار خریداران قرار دهند تا خریداران در سراسر نقاط ایران بتوانند بدون واسطه محصولات مورد نظر خود را خریداری نموده و استفاده کنند.
در این میان برخی از واسطه ها و دلالان نیز دست دارند و محصولات را با قیمت بالاتری به دست خریداران می رسانند، به همین دلیل خریداران باید سعی کنند محصول مورد نظر خود را از پخش مستقیم و بدون واسطه بخرند تا قیمت تمام شده محصولات برای آنها مناسب تر باشد.
در پخش دستگاه خشک کن سبزی در تهران یکی از مهم ترین مسائلی که به آن پرداخته می‌شود این است که محصول مورد نظر باید به صورت کاملا مطمئن پخش شود زیرا هرگونه آسیب به دستگاه در راه می تواند باعث ایجاد خسارات جبران ناپذیر به آن شود به همین دلیل پخش کنندگان این محصول سعی می کنند در هنگام پخش دستگاه مورد نظر از روش‌های کاملا مطمئن برای پخش محصولات استفاده کنند. این پخش کنندگان از خودروهایی استفاده می کنند که در مسیر ارسل به محصولات آسیبی وارد نکنند.

مطالب دیگر را میتوانید در سایت رپورتاژ مشاهده برمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *