مولتی آگهی – ریپورتاژ آگهی
 مولتی آگهی – ریپورتاژ آگهی
خط تولید میوه خشک

خط تولید میوه خشک

خط تولید میوه خشک

امروزه انواع مختلف میوه خشک صنعتی در بازار موجود است که از میوه های ارزان قیمت تا میوه های گران قیمت را شامل می شود. میوه خشک شده به دلیل دارا بودن کیفیت و ویتامین های میوه تازه مورد استقبال افراد قرار گرفته است. در خط تولید میوه جات خشک و تازه تمامی مراحل با استفاده از دستگاه های مکانیزه انجام می شود و در انتها محصول مورد نظر از کیفیت و تمیزی بالایی برخوردار است.
خط تولید میوه جات خشک و تازه از دستگاه‌های مختلف و پیشرفته برای تولید میوه جات استفاده می کند. امروزه به دلیل بالا بودن خریداران میوه جات مختلف راه اندازی خط تولید میوه جات خشک و تازه رواج زیادی پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم به برخی از موارد در مورد خط تولید میوه جات خشک و تازه بپردازیم، به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

خط تولید میوه خشک کن

دستگاه های خط تولید میوه جات خشک و تازه

برای تولید میوه جات خشک و تازه از دستگاه‌های مختلف بهره گرفته می شود. معمولاً اگر بخواهید میوه‌جات تازه را بسته بندی کنید به تعداد دستگاه های کمتری برای این کار احتیاج دارید در حالی که تولید میوه جات خشک معمولاً دستگاه‌های بیشتری می خواهد. در ابتدای مقاله دستگاه هایی می پردازیم که برای خط تولید میوه جات تازه مورد استفاده قرار می‌گیرند و در انتها دستگاه‌هایی که برای خط تولید میوه جات خشک شده مورد استفاده قرار می گیرند را معرفی می کنیم:

دستگاه های خط تولید میوه جات تازه

دستگاه برس زنی

این دستگاه همانطور که از نامش پیداست برای برش زدن میوه ها مورد استفاده قرار می گیرد و تمامی گل برای های موجود بر روی میوه ها را به صورت کامل پاک می کند.
نحوه کار این دستگاه به اینگونه است که میوه ها بر روی نوار ها حرکت می کنند و دستگاه دارای برس است که به صورت کامل میوه ها را پاک می کند. عملکرد این دستگاه تقریباً مشابه با عملکرد کارواش است با این تفاوت که در این مرحله آبی برای شستشوی میوه ها استفاده نمی شود.

دستگاه جداسازی و کنترل

در این دستگاه میوه ها بر روی نوار نقاله در حال حرکت هستند و حرکت خود را طی می کنند و کارگران در دو طرف نوار میوه های خراب و فاسد را جداسازی می کنند.
دستگاه جداسازی و کنترل در اندازه های متفاوت در بازار موجود است اما اگر این محصول را در عرض ۷۰ یا ۸۰ سانتی خریداری کنید عملکرد بهتری خواهید داشت زیرا دستگاه هایی که بیش از اندازه کوچک هستند به راحتی نمی توانند میزان زیادی از میوه ها را بر روی خود حرکت دهند. در مقابل اگر دستگاه بیش از اندازه بزرگ باشد کارگران وقت لازم برای جداسازی میوه‌ها را نخواهند داشت و ممکن است میوه فاسد با میوه‌های سالم و تمیز مخلوط شود.

دستگاه آنزیم زدایی میوه

دستگاه آنزیم زدایی میوه که با نام دستگاه تمیز کننده نیست به شمار می‌رود یکی از دستگاه‌هایی است که برای از بین بردن قارچ ها و ویروس ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر میزان قارچ های موجود در میوه ها بیش از اندازه باشد میوه به راحتی خراب می‌شود و کیفیت آن از دست می‌رود به همین دلیل آنزیم زدایی میوه از اهمیت بالایی برخوردار است.
دستگاه آنزیم زدایی میوه معمولاً به دو طریق کار می‌کند یا میوه ها را با آب گرم به خوبی شستشو می‌دهد و آنها را با آنزیم‌های مخصوص می شوید که باعث بالاتر رفتن کیفیت میوه و از بین رفتن تعداد باکتریها و قارچهای بیشتر می‌شود. استفاده از این مرحله از کپک زدن میوه ها جلوگیری می کند.

دستگاه شستشوی مخصوص میوه جات

این دستگاه را می‌توان یکی دیگر از دستگاه‌ها در خط تولید میوه جات خشک و تازه دانست. این دستگاه برای استفاده در تولید میوه جات خشک کاربرد بیشتری دارد زیرا در بعضی از موارد خط تولید میوه جات تازه ترجیح می دهد که این محصول را بدون شستشو به بازار عرضه کند تا مصرف‌کنندگان خود میوه را شستشو داده و مورد استفاده قرار دهد.
دستگاه شستشوی مخصوص میوه جات معمولاً دارای دوش هایی است که میوه جات را به خوبی آبکشی می‌کنند و از وجود کثیفی بر روی میوه ها جلوگیری می کنند.

دستگاه هوادهی و خشک کردن سطح میوه

بعد از تمام شدن مرحله شستشو و آبکشی میوه ها باید تمامی میوه‌ها به خوبی هوادهی شوند تا سطح آن ها خشک شود. در دستگاه هواکشی و خشک کردن سطح میوه، میوه ها به آرامی به داخل نوار نقاله منتقل می‌شوند و سپس با استفاده از اسفنج های مخصوص که میزان آب گیری بالایی دارند سطح آنها کاملاً از آب پاک می شود.

دستگاه واکس زنی

استفاده از دستگاه واکس زنی در خط تولید میوه تازه باعث می شود محصول مورد نظر کیفیت بالاتری داشته باشد و زیبایی بیشتری از نظر مصرف کنندگان داشته باشد. دستگاه واکسن زنی معمولا در دو صورت در بازار موجود است:
دستگاه پارافینی: دستگاه پارافینی همانطور که از نامش پیداست با استفاده از پارافین تمامی میوه ها را به خوبی واکس میزند و درخشش آنها را چندین برابر می کند. پارافین مورد استفاده در این دستگاه ها از جمله پارافین خوراکی و یا روغن خوراکی است و به هیچ عنوان برای بدن انسان ضرری ندارد.
دستگاه مه پاش: این دستگاه ها همانطور که از نامش پیداست روغن را به صورت پودری و یا مایع به سطح میوه ها می باشند و به این واسطه باعث بهتر شدن سطح میوه و زیبایی بیشتر آن خواهد شد. استفاده از این دستگاه نه تنها کیفیت میوه ها و زیبایی آن ها را بالاتر می‌برد بلکه باعث بالاتر رفتن طول عمر میوه ها می شود.

دستگاه بسته بندی انواع میوه تازه

این دستگاه دارای دو نوار ریلی و میزی است که کارگران در دور تا دور آن ایستاده‌اند و عمل بسته بندی میوه ها را انجام می‌دهند. در این روش معمولاً به مقیاس خاصی برای بسته بندی کردن میوه ها به کارگران داده می شود که با استفاده از آن می‌توانند به راحتی میوه ها را بسته بندی کنند. برای مثال به کارگران گفته می‌شود که میوه ها باید در بسته‌بندی‌های ۲۰۰ گرمی به بازار عرضه شوند و کارگران نیز این کار را تا جای ممکن است به درستی انجام می‌دهند.
در بعضی از موارد که میوه‌ها ریز تر هستند می‌تواند از دستگاه‌های خودکار برای این منظور استفاده کرد و انواع مختلف دستگاه های توزین دار را به کار برد که خود را وارد نموده و سپس آن را بسته بندی می کنند.

دستگاه های خط تولید میوه خشک شده

برخی از دستگاه هایی که برای خط تولید میوه تازه مورد استفاده قرار می گیرند برای تولید میوه جات خشک شده نیز استفاده می شوند برای مثال دستگاه‌هایی مانند دستگاه های جداسازی دستگاه شستشو و دستگاه واکس زنی در هر دو مورد با یکدیگر مشابه هستند و چه بخواهید خط تولید میوه جات خشک و چه خط تولید میوه جات تازه راه اندازی کنید به این دستگاه ها احتیاج دارید.
برخی از دستگاه‌هایی که منحصرا برای خط تولید میوه خشک شده به کار برده می شوند عبارتند از:
دستگاه ویژه برش میوه
یکی از مهم ترین دستگاه هایی که برای این منظور کاربرد دارند دستگاه ویژه برش میوه است که این دستگاه میوه ها را به خوبی به گزارش می دهد و آنها را به صورت اسلاید های کوچکتر در می‌آورد.
خشک کردن میوه بدون استفاده از این دستگاه عملاً غیر ممکن است زیرا اگر میوه ها به صورت خرد نشده خشک شوند در بین آنها کپک ایجاد می‌شود و دیگر قابل استفاده نخواهند بود.

دستگاه مخصوص خشک کردن میوه

در این دستگاه میوه هایی که به صورت اسلایس شده تولید شده‌اند به صورت کامل خشک می شوند. دستگاه مخصوص خشک کردن میوه را می‌توان در دو دسته بندی جداگانه قرار داد:
دستگاه میوه خشک کن تونلی: در این دستگاه میوه ها معمولاً با استفاده از نوار نقاله وارد مسیری می‌شوند و وارد تونلهای می‌شوند که در آن با حرارت ملایم به صورت کامل خشک می شوند. حرارتی که برای خشک کردن میوه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد اگر بیش از اندازه باشد باعث سوختن میوه‌ها و از بین رفتن آنها می‌شود و اگر کمتر از اندازه مناسب باشد باعث می‌شود میوه ها به خوبی خشک نشوند و کپک بزنند.
دستگاه میوه خشک کن نواری: دستگاه میوه خشک کن نواری میوه ها بر روی نوار حرکت کرده و با حرارت ملایم به صورت کامل خشک می‌شود در این دستگاه هیچگونه تونلی برای خشک کردن میوه ها وجود ندارد، اما میوه به مرور زمان و با حرکت بر روی نوار خشک می شود.

دستگاه مخصوص خشک کردن میوه

دستگاه مخصوص بسته بندی

بسته بندی میوه خشک شده معمولاً به صورت تمام مکانیزه انجام می شود و این محصول با استفاده از دستگاه‌های توزین دار به صورت کامل بسته بندی شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. دستگاه های توزین داری که برای این منظور استفاده می شوند، ممکن است دارای انواع مختلف تک توزین تا چهار توزین باشند که سرعت های متفاوتی برای بسته بندی میوه ها دارند.
این دستگاه ها بعد از اینکه میوه ها را وزن کرده و بسته‌بندی کردند آنها را در داخل پلاستیک های مخصوص و وکیوم ریخته و به بازار عرضه می کنند. در برخی از موارد این دستگاه قابلیت استفاده از ظروف پلاستیکی را داراست و از ظرف برای بسته بندی استفاده می کند.

دستگاه مخصوص بسته بندی

خرید دستگاه میوه خشک کن در کرج

اگر به دنبال خرید دستگاه میوه خشک کن در کرج هستید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که امروزه برند های مختلف و متفاوتی آماده خدمت رسانی به مشتریان در این زمینه هستند و محصولات را با کیفیت بالا در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند به همین دلیل مصرف کنندگان این محصول می توانند محصولات را در برندهای متفاوت و با کیفیت و قیمت مختلف خریداری کنند.
برای خرید دستگاه میوه خشک کن در کرج نیازی به مراجعه حضوری به محل های فروش و خرید محصول نخواهید داشت و به راحتی می توانید با چند کلیک ساده این محصول مورد نظر خود را سفارش دهید و در زمینه انواع مختلف دستگاه میوه خشک کن تحقیق کنید.
یکی از بهترین راه ها برای خرید دستگاه میوه خشک کن در کرج این است که این محصول را در سایت اینترنتی مولتی رایان سفارش دهید و آن را با بهترین کیفیت ممکن تحویل بگیرید، همچنین اگر در مورد برند و یا نوع دستگاه میوه خشک کن سوالاتی داشتید می توانید با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نموده و سوالات خود را از مشاوران بپرسید.
یکی از مهمترین مزایای خرید محصول به صورت اینترنتی این است که به راحتی می توانید قیمت های مندرج در سایت ما را با قیمت سایر سایتها و محصولات مقایسه کنید و با چشم باز در زمینه خرید دستگاه میوه خشک کن در مدلهای مختلف در تصمیم گیری کنید.

قیمت خط تولید میوه خشک

در هنگام راه اندازی خط تولید میوه خشک صنعتی یکی از مهمترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که هزینه راه اندازی خط تولید چقدر است و به چه مقدار سرمایه اولیه برای این کار احتیاج داریم؟
در پاسخ به این سوال می توان گفت اولین موردی که بر این موضوع تاثیرگذار است این است که خط تولید شما شامل چه دستگاه هایی باشد زیرا در برخی از موارد افراد دستگاه‌هایی مانند دستگاه واکس زنی را خریداری نمی‌کنند و از آن استفاده نمی‌کنند و همین دلیل قیمت تمام شده خط تولید برای آنها مناسب تر خواهد بود. در این مورد بدیهی است که اگر بخواهید تمامی دستگاه‌ها را خریداری نموده و مورد استفاده قرار دهید، قیمت تمام شده خط تولید میوه خشک بالاتر می رود.
به صورت کلی با توجه به عدم ثبات قیمت‌ها در بازار اکنون نمی‌توانیم قیمت ثابت و معینی را برای خط تولید میوه‌جات تازه و خشک به شما ارائه دهیم اما برای پی بردن به قیمت ها به صورت روزانه می توانید قیمت تمام شده این محصولات را در سایت اینترنتی ما به صورت روزانه مشاهده نمایید تا از قیمت ها مطلع شوید. یکی دیگر از راه‌های اطلاع از قیمت این است که با تماس تلفنی قیمت تمام شده خط تولید میوه خشک را متوجه شوید و سپس اقدام به ثبت سفارش و خرید محصول نمایید.

خط تولید میوه خشک

مطالب دیگر را میتوانید در سایت رپورتاژ مشاهده بفرمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *