زخم های دیابتی

زخم های دیابتی

 

اگر مبتلا به دیابت هستید ولی هنوز به زخم ‌دیابتی دچار نشده ‌اید و یا مدتی ‌است که گرفتار زخم دیابتی شده ‌اید، بهترین ‌جایی که می‌ تواند به شما برای پیشگیری و ترمیم‌ زخم کمک کند، کلینیک‌ زخم می باشد. کلینیک‌ زخم ‌دکتر ‌عزتی به‌ عنوان بهترین ‌کلینیک‌ زخم در‌ تهران شناخته ‌شده که خدمات‌ درمانی و مشاوره ‌ای زیادی به مراجعان ارائه می ‌کند.

زخم های دیابتی

زخم دیابتی را می توان به عنوان بد ترین عوارض مربوط به بیماری دیابت دانست ، زیرا که اغلب زخم های دیابتی به قطع عضو ختم خواهد شد.

لازم به ذکر است پا مساعد ترین و بیش ترین احتمال ایجاد زخم سیاه دیابتی را در بین سایر اعضای بدن دارد و البته بیشترین مشاهده و همچنین قطع عضو مربوط به این بیماری نیز از قسمت پای بیماران بوده است.

این نوع زخم ها معمولا با ایجاد یک زخم عفونی کوچک شروع شده و به سیاه شدن کامل پا و یا سایر اعضای بدن به طور یک دست ختم خواهند شد.

اگر زود تر نسبت به درمان و پیشگیری این بیماری اقدام شود می توان با قطع یکی از انگشتان یا قطع قسمت کوچک تری که سیاه شده است از ایجاد سیاهی بیشتر و یا قطع عضو و یا قسمت بزرگ تر جلو گیری نمود.

البته این امر و قطع عضو کوچک تر در همه موارد خوشایند نبوده و آن طور که انتظار می رود پیش نمی رود، بلکه ممکن است باقی قسمت ها در ادامه قسمت قطع شده مجددا زخم و سیاهی را پیش بگیردند و این زخم سیاه ادامه یابد.

زخم دیابتی
زخم دیابتی

علائم زخم دیابتی

در افرادی که دیابت دارند، کف پا در معرض آسیب بیشتری قرار دادرد و این آسیب های یکی از دلایلی است که این افراد به بیمارستان مراجعه می کنند. تورم هایی که غیر معمول هستند و یا قرمزی های شدید می توانید نمونه ای از این زخم ها باشند. همچنین در صورت مشاهده بافت های سیاه در نزدیکی انواع زخم، یکی از دلایل زخم دیابتی می باشد.

تشخیص ابتلا به زخم دیابتی

علائم و نشانه هایی که ناشی از از بروز زخم دیابتی هستند همیشه آشکار نیستند و ممکن است فرد تا مدت ها متوجه آن نشود. تاخیر در شناسایی زخم دیابتی می  تواند باعث بروز عفونت در زخم شود.

بهترین حالت این است که هرگونه حالت و ظاهر غیر عادی در پا را به اطلاع یک فرد متخصص برسانیم. برای این کار بهتر است علائم را به اطلاع بهترین درمان گر زخم در اطراف محل زندگی یا در فضای مجازی برسانید و از وی مشورت بگیرید. درمانگر زخم بر اساس یک معیار به نام واگنر می  تواند انواع زخم را براساس شدت از صفر تا پنج طبقه بندی کند.

کلینیک زخم دکتر عزتی با کادری مجرب آماده تشخیص، مشاوره و درمان انواع زخم می ‌باشد.

حساسیت افراد دیابتی به زخم

با وارد آمدن آسیب به اعصاب، حسی که که در پا ها وجود دارد از ‌بین می ‌رود و حساسیت‌ فرد نسبت ‌به درد کاهش پیدا می‌ کند. این‌ موضوع در دراز‌ مدت می‌ تواند پیامد های جبران‌ ‌ناپذیری را به ‌دنبال داشته‌ باشد. در‌ صورت وارد ‌آمدن آسیب به اعصاب، وقتی که درجایی زخم ایجاد می ‌شود، فرد دردی را احساس نمی‌ کند. یکی ‌دیگر از مشکلات، در ‌رابطه ‌با اعصابی هستند که دچار آسیب شده‌ اند؛ احساس درد و گزگز نیز می‌ تواند یکی از نشانه ‌های آسیب‌ دیدن اعصاب باشد.

ترتیب درجه زخم های دیابتی و یا همان زخم سیاه

این درجه بندی در واقع نشان دهنده شدت و میزان زخم فرد مبتلا به دیابت می باشد. هر چقدر عدد نشان دهنده زخم بالا تر باشد میزان شدت و وضعیت زخم وخیم تر و بد تر خواهد بود و بر عکس هر چقدر عدد نشان دهنده زخم سیاه فرد مبتلا پایین تر باشد شدت زخم کم تر و وضعیت بیمار تقریبا بهتر می باشد.

درجه بندی مشخص شده برای بیمار دیابتی دارای زخم سیاه متغیر بوده و قابل تغییر است، البته اغلب درجه مشخص شده بیش تر می شود و کم تر دیده شده است که ثابت باشد.

چه عواملی باعث ایجاد زخم دیابتی می شود؟

موارد زیر نمونه هایی از کار هایی هستند که انجام آن ها ریسک مبتلا شدن به این زخم ها را افزایش می دهد:

استفاده‌ از کفش‌ های نا مناسب، تنگ و غیر ‌استاندارد

عدم رعایت ‌بهداشت یعنی بی‌ توجهی به شست و شوی‌ منظم و خشک‌ کردن کامل پا ها

کوتاه‌ کردن غیر ‌اصولی و بیش‌ از‌ حد ناخن‌ های انگشتان پا مصرف مشروبات ‌الکلی

ابتلا به رتینوپاتی دیابتی، بیماری‌ های کلیوی و قلبی ‌عروقی

اضافه ‌وزن و چاقی

استعمال‌ دخانیات

و…

درمان زخم دیابتی
درمان زخم دیابتی

درمان زخم دیابتی

پزشک‌ جراح در‌ طی عمل‌ جراحی از ‌طریق تراشیدن ‌استخوان و رفع ناهنجاری ‌هایی مثل انحراف و خمیدگی انگشت، مانع از پیشرفت هرچه ‌بیشتر زخم می‌ شود..

در این ‌شرایط فشاری که به اطراف زخم وارد می ‌شود، کاهش پیدا می ‌کند. جراحی معمولاً آخرین راه کار ‌درمانی به ‌شمار می ‌رود و از بروز عوارض جدی‌ تر مثل آمپوتاسیون یا قطع ‌عضو جلوگیری می‌ کند. برای مشاوره با کارشناسان کلینیک ‌زخم دکتر عزتی به عنوان بهترین کلینیک زخم، می توانید از راه های ارتباطی آن ها استفاده نمایید.

برای بهبود زخم های دیابتی چه روش هایی است؟

برای افزایش ‌سرعت بهبود ‌زخم ممکن‌ است دبرید مان انجام‌ پذیرد. منظور از دبرید مان، برداشتن نسوج‌ مرده و بافت‌ هایی است که عفونی شده ‌اند. در طی دبریدمان کلیه اجسام ‌خارجی که منجر ‌به بروز زخم ‌دیابتی در‌ فرد شده‌ اند برداشته می ‌شود.

یکی ‌از مواردی که باید به ‌صورت‌ جدی مورد‌ توجه قرار ‌بگیرد، عفونت است. در ‌صورت مشاهده هر‌ گونه عفونت در زخم‌ دیابتی، باید سریع درمان های لازم را شروع کنید.

درمان همه عفونت ‌ها یکسان نیست و برای مشخص‌ نمودن آنتی‌ بیوتیک مناسب باید نسوج  پیرامون ‌زخم مورد ‌آزمایش قرار  بگیرند. اگر مراجعه به کلینیک‌ درمان‌ زخم با‌ تأخیر انجام شود و عفونت گسترش پیدا کرده ‌باشد، درمان گر‌ زخم ممکن است توصیه ‌کند تا یک عکس‌ رادیولوژی تهیه‌ کنید. برای اطمینان از  این‌که عفونت به استخوان نرسیده و استخوان‌ فرد درگیر‌ نشده باشد.

برای درمانی مناسب این موضوع می توانی به کلینیک زخم دکتر عزتی مراجعه نمایید.

زخم های دیابتی
زخم های دیابتی

خدمات ارائه شده در کلینیک‌ زخم برای انواع زخم ‌ها

امروزه کلینیک ‌های‌ زخم به ‌صورت تخصصی روی درمان انواع ‌زخم‌ ها و پیشگیری از بروز آن‌ ها فعالیت می‌ کنند.

تعداد زیادی کلینیک‌ زخم در‌ تهران و سایر شهر ها وجود دارد. در‌ صورتی که لازم است از خدمات ‌مشاوره ‌ای و درمانی کلینیک‌ زخم استفاده کنید، حتما این ‌اطمینان را حاصل‌کنید که به ‌سراغ بهترین‌ کلینیک‌ زخم در‌ تهران و سایر‌ شهر ها می‌ روید.

اهمیت این موضوع به این دلیل است که با انتخاب بهترین‌ کلینیک‌ زخم می‌ توانید مطمئن شوید که کلیه ‌خدمات درمانی و مشاوره ‌ای ارائه ‌شده به ‌شما توسط بهترین درمان‌ گر ‌زخم و به وسیله جدید ترین و به‌ روز ‌ترین متد ‌های روز دنیا انجام می ‌شود.

انواع درمان های زخم

برخی از این درمان‌  ها عبارت اند  از:

پانسمان  ‌های‌ مدرن

پانسمان ‌بیولوژیک و تهیه‌  شده از سلول ‌بنیادی

کاهش فشار وارده به ناحیه از ‌طریق روش  ‌های مختلف آفلودینگ

وکیو‌م  ‌تراپی یا اعمال ‌فشار منفی

دبریدمان‌ زخم و جراحی ‌محل زخم

استفاده از انواع روش‌ های اولتراسوند و دستگاه‌ های سورینگ

لیزر‌ تراپی

اعمال‌ جراحی‌ سرپایی

کلینیک های درمان زخم

اگر به‌ سراغ تجارب کسانی که گرفتار زخم ‌دیابتی شده ‌اند و برای درمان و ترمیم ‌زخم ‌دیابتی به این کلینیک  ‌ها مراجعه کرده ‌اند، بروید؛ یکی از کلینیک‌ هایی که باز خورد های مثبت زیادی از ‌سوی مراجعین داشته، کلینیک درمان‌ زخم دکتر ‌عزتی می ‌باشد.

کلینیک زخم دکتر عزتی در تهران به واسطه داشتن کادری مجرب و متخصص  می ‌تواند بهترین مشاوره ‌ها و درمان ‌ها را در اختیار مراجعین قرار‌ دهد.

نوع زخم دیابتی
نوع زخم دیابتی

سخن پایانی

 

زخم دیابتی در واقع نوعی زخم باز خشک و یا دارای ترشعات عفونی می باشد که، در نواحی مختلف بدن بیمار به خصوص پای فرد ممکن است به وجود بیاید..

این زخم سیاه تنها در بیمار مبتلا به دیابت ایجاد می شود، اما به این صورت نیست که همه افراد مبتلا به دیابت به زخم دیابت نیز دچار شوند، بلکه این زخم تنها در افراد مبتلا به دیابت که بیماری شان حاد بوده و بستر مناسب برای ایجاد این بیماری وجود دارد، دیده می شود.

به طور کل با توجه به آمار ها و اطلاعات به دست آمده از پزشکان بیماران دیابتی در طول سالیان سال از جمع صد بیمار مبتلا به دیابت ممکن است ۱۰ تا ۱۵ بیمار شاهد به وجود آمدن زخم دیابت در بدن خود باشد.

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *