سرویس کولر گازی

دستگاه داکت اسپلیت

 داکت اسپلیت چیست..؟!

استفاده از دستگاه‌ های سرمایشی و گرمایشی در فصول مختلف سال و حتی ماه‌ ها ، متغیر است . اخیرا بسیاری از مردم در منزل و یا محل کار خود ، برای ایجاد سیستم‌ های سرمایشی و گرمایشی جهت گرم یا خنک کردن فضا ، به استفاده از دستگاه داکت اسپلیت ‌ها روی آورده ‌اند .
میزان سرمایش و گرمایش ایجاد شده ، توسط این دستگاه داکت اسپلیت ، نسبت به سایر دستگاه‌ ها مناسب ‌تر است چرا که می ‌توان سردی و گرمی محیط مورد نظر را در کوتاه ‌ترین زمان ممکن ، توسط این دستگاه تامین کرد.

دستگاه داکت اسپلیت
دستگاه داکت اسپلیت

شیوه عمکلرد داکت اسپلیت چگونه است؟

عملکرد دستگاه داکت اسپلیت ‌ها هنگام استفاده به عنوان دستگاه سرمایشی ، درست مانند کولر های گازی است و توسط فرآیند هایی مانند چگالش و… به خنک کردن هوای محیط می ‌پردازند ، و توسط دمنده‌ های پرقدرت ، هوای خنک شده را به محیط اطراف ، هدایت می‌ کند ، و هنگام استفاده به عنوان دستگاه گرمایشی ، عملکردی مانند شوفاژ دارد که در این حالت ، دستگاه هوای محیط را وارد کانال ‌هایی کرده و آن را در مجاورت با لوله‌ های مسی آب گرم قرار می ‌دهد و بدین ترتیب سبب گرم شدن هوای در حال عبور می‌ شود و بعد از آن توسط دمنده‌ های تعبیه شده دستگاه ، هوای گرم به داخل محل مورد نظر انتقال می ‌یابد.

 شکل ظاهری داکت اسپلیت

این اسپلیت ‌ها دو تیکه هستند ، یک بخش از آن خارج محیط و بخش دیگر آن داخل محل مورد نظر ( محیط کار ، منزل و… ) قرار می ‌گیرد.
فاصله‌ی بین دو بخش داخلی و خارجی در ( اسپلیت ‌ها ) باید نهایتا ۶ متر باشد و این موضوع بسیار مهم است ، و در غیر این صورت ، کاهش کارایی دستگاه رخ خواهد داد ، اما در داکت اسپلیت‌ ها این مسئله بهبود یافته است و حتی می ‌توان بخش داخلی و خارجی را بدون افت کارایی با ۱۵ متر فاصله هم استفاده کرد.

از این رو می‌ توان نتیجه گرفت که دستگاه داکت اسپلیت ها بهینه ‌تر در مصرف انرژی ، و از نظر کارایی بهتر از اسپلیت‌ های معمولی عمل می‌ کنند و احتمال می ‌رود که به زودی جای خود را در تمامی مکان ‌ها باز خواهد کرد ، باید توجه کرد که استفاده از این داکت اسپلیت‌ ها علاوه بر کاهش هزینه نسبت به سایر دستگاه‌ ها در محیط ‌های مسکونی و اداری بسیار مقرون به صرفه بوده و در دراز مدت ، هزینه‌ های مصرف انرژی و اتلاف آن را به طور چشم‌گیری کاهش می‌ دهد.

از دیگر مزیت. ‌های آن می ‌توان به استفاده دوباره از هوای برگشتی جهت افزایش کارایی و مصرف بهینه انرژی از همین طریق اشاره کرد ، از آن جایی که هوایی که در جریان است ، از هوایی که ثابت و ساکن است تمیز تر و پاکیزه‌ تر است ، همیشه پیشنهاد می‌ شود در زمان رانندگی شیشه اتومبیل کمی پایین کشیده شود تا تبادل هوا ، صورت گیرد.
این مسئله در مورد دستگاه داکت اسپلیت ‌ها هم صدق می ‌کند ، این دستگاه ‌ها هوای خنک و مطبوع را به محیط تزریق می ‌کند و از طرفی دیگر هوای گرم و کثیف را به خارج محیط انتقال می ‌دهد تا تبادل هوای مناسبی ایجاد کند ، این فرآیند حتی نقش بسیار مهمی در سلامت و تندرستی افراد دارد.

 داکت اسپلیت
داکت اسپلیت

 تعمیر داکت اسپلیت

دستگاه داکت اسپلیت‌ ها نیز همانند سایر دستگاه ‌ها در بازه‌ی زمانی مشخص ، به سرویس و تعمیر نیاز دارند ، اگر توسط سرویس کار ماهر ، تعمیر و سرویس شوند ، طول عمرشان افزایش می ‌یابد و بازدهی بیشتری دارد ، حتی از بروز خرابی و مشکل در مدت زمان کوتاه جلوگیری می‌ شود گرچه با قطعیت نمی ‌توان در این مورد آخر نظر داد اما امکان خرابی دستگاه را به حداقل میزان ممکن می ‌رساند.
سرویس داکت اسپلیت ‌ها توسط سرویس کار با تجربه ، معمولا با برسی و باز کردن روزنه‌ های موجود در کانال‌ های دستگاه داکت اسپلیت آغاز می ‌شود و سپس لوله‌ های مسی مابین کندانسور و هواساز دستگاه جهت عدم وجود نشت در لوله ادامه می‌ یابد و پس از تمیز کردن و برسی کمپرسور ، سرویس داکت اسپلیت به اتمام می ‌رسد.
این سرویس باید هر شش ماه یکبار پیش از راه‌ اندازی در فصل‌ های مختلف سال ، انجام شود تا دستگاه بهترین کار کرد خود را داشته باشد ، معمولا بخش‌ های کندانسور ( همان یونیت خارجی که شامل لوله کشی ، کمپرسور و… می ‌باشد ) و هواسازِ (همان یونیت داخلی که شامل فن ، فیلتر و برد اصلی و… می‌ باشد ) دستگاه داکت اسپلیت به تعمیر احتیاج پیدا می ‌کند و به راحتی قابل تعمیر هستند البته این کار باید حتما توسط متخصصان حرفه‌ ای تعمیر ، سرویس و آزمایش شود.

نگهداری درست داکت اسپلیت

نگهداری و تعمیر درست و منظم داکت اسپلیت برای طول عمر بیشتر و سالم ماندن دستگاه بسیار مهم و حیاتی است ، مخصوصا در برخی کشور ها که دارای آب و هوای گرم و در برخی مناطق که آب و هوای مرطوبی دارند.
استفاده درست و نگهداری داکت اسپلیت نه تنها یک انتخاب نبوده بلکه ضرورت دارد و نادیده گرفتن و عدم توجه به سیستم ممکن است سبب بروز خرابی و ایجاد مشکل در دستگاه شود.

 شست و شوی داکت اسپلیت‌ ها

چگونه بوی نامطبوع داکت اسپیلت را از بین ببریم؟

هنگام استفاده از دستگاه داکت اسپلیت ‌ها ممکن است بوی نامطبوعی در هوای اطراف ایجاد شود ، و برای رفع آن باید فیلتر دستگاه را شستشو داد یا تعویض نمود ، و در مواردی ممکن است برسی کندانسور لازم شود تا حیوانات کوچک و برخی حشرات در آن نمرده باشند.
در هر صورت باید هر چند وقت یکبار شستشو توسط سرویس‌کار حرفه ‌ای انجام شود و نکته مهم آن است که قبل از شست و شو داکت اسپلیت به برق وصل نباشد و از طرفی به قطعات دیگر دستگاه آسیبی وارد نشود.
شستشوی داکت اسپلیت و تمیز کردن کانال هوای آن تاثیر قابل توجهی روی کیفیت هوای داخل محیط دارد ، مثلا تمیز کردن اجزای مختلف سیستم‌ های گرما و سرمایش مانند ( کویل ‌های خنک کننده ، مبدل‌ های حرارتی ، فن‌ ها و… ) کارایی سیستم را بهبود می‌ بخشد و سیستم شما را در جهت داشتن عمری مفید و صرفه‌جویی در هزینه ‌ها و مصرف انرژی ، یاری می ‌کند.
با انتقال یافتن هوا به داخل خانه ، گرده ، گرد و غبار و مواد حساسیت‌زا که در مجازی جمع شده‌ اند به محیط زندگی منتقل می‌ شوند و می ‌توانند سبب تشدید علائم آلرژی و آسم در بین ساکنان محیط شود‌ از این رو شست و شوی دستگاه داکت اسپلیت علاوه بر بهبود در عملکرد و راندمان در گرمایش و سرمایش ، به کمتر شدن آلاینده‌ ها در محیط کمک ویژه ‌ای می ‌کند.

کولر گازی
کولر گازی

خرید داکت اسپلیت در کرج با کدام برند..؟!

برند های بسیاری از داکت اسپلیت ‌ها در بازار ایران هستند اما جهت آشنایی با مهم‌ ترین و بهترین ‌شان بهتر است به تعمیر کاران حرفه‌ ای و متخصص که تجربه‌ ی بالایی در تعمیر و سرویس انواع داکت اسپلیت ‌ها دارند مراجعه شود ، از این رو هم با برندی خوب و مناسب آشنا شده ‌اید و هم سرویس کاری حرفه‌ ای برای تعمیر در سریع ‌ترین زمان و نصب دقیق داکت اسپلیت آینده‌ تان یافته ‌اید.

انواع داکت اسپلیت

انواع گوناگونی از داکت اسپلیت با برند هایی متفاوت ساخته و به فروش می ‌رسد ، داکت اسپلیت کانالی و کم مصرف اینورتر دو نمونه از مدل‌ های آن هستند ، مدل کم مصرف آن بدین شکل است که با کاهش دمای محیط ، دور کمپرسور کاهش و با افزایش دمای محیط ، دور کمپرسور افزایش می ‌یابد و برای جلوگیری از هزینه ‌های مصرف برق که دارای رده انرژی  Aهستند استفاده می ‌شود.
بین مدل ‌های داکت اسپلیت ‌ها تفاوت‌ های بسیاری وجود دارد ، مثلا در داکت اسپلیت معمولی ( کانالی ) و اینورتر ، سرعت متغیر آن از جمله تفاوت‌ های برجسته آن ها به شمار می ‌رود ، و گرمایش و سرمایش دستگاه داکت اسپلیت اینورتر بهتر است و حتی سر و صدای کمتری و قمت مناسب ‌تری نسبت به دستگاه داکت اسپلیت معمولی دارد

تعمیر داکت اسپلیت در کرج

در مواقعی که دستگاه داکت اسپلیت شما احتیاج به تعمیر ، سرویس ، و… داشته باشد لازم است این کار را به تعمیر کار دستگاه داکت اسپلیت متخصص و حرفه ‌ای بسپارید چرا که شدت حساس بودن قطعات و میزان اتصالات دستگاه ، و یا عدم آشنایی یا شناخت اجزای مختلف آن ممکن است باعث ایجاد خسارات و صدمات جبران ناپذیری گردد.

پس توصیه می‌ کنیم علاوه بر سرویس منظم ( هر شش ماه یک‌بار ) ، در مواقع بروز مشکل و خرابی دستگاه از تعمیر کاران زبده و ماهر استفاده کنید تا با بهترین کیفیت ، در سریع ‌ترین زمان و در تمامی مناطق مورد نظرتان داکت اسپلیت شما تعمیر شود و دیگر نیازی به هزینه‌ های سنگین تعمیر و یا تعویض کلی قطعات یا دستگاه ، پیدا نشود.

 

  مطالب کاربردی درتعمیر داکت اسپلیت

رشد جمعیت، ساخت و توسعه کارخانجات تولیدی و صنعتی، استفاده بی رویه از ماشین آلات، افزایش سوخت و مصرف انرژی، نازک شدن لایه ازن، همه و همه دست به دست هم داده و نتیجه آن گرم شدن کره ی زیبا و جاندار زمین گشته است.

گاهی در برخی نقاط مانند محدوده خط استوا و نقاط حاره، گرما غیرقابل تحمل گشته است و زندگی بشر را مختل می‌سازد و هر روز سلول های خاکستری مغز دانشمندان و مخترعان به دنبال راهکارهایی برای کمتر نمودن گرما، اختراعی جدیدتر روانه بازار می نمایند، تا رضایت خاطر مصرف کنندگان را فراهم آورند. ابداع جعبه جادویی بنام کولر داکت اسپلیت ارمغان این فرایند می باشد.

در این میان استفاده از کولر گازی داکت اسپلیت با مصرف بهینه انرژی، انتخابی هوشمندانه و کارآمد است که آرامش و سرما و در انواع پیشرفته گرما را برای هر محیطی به ارمغان می آورد. تعمیر داکت اسپلیت در کرج در مرکز کرج بوران انجام می‌شود.

 مرکزی معتبر و نام آشنا در زمینه تعمیر، تعویض، فروش و خدمات پس از فروش تخصصی داکت اسپلیت در کرج است.

تعمیرات داکت اسپلیت

داکت اسپلیت سیستم پرقدرت و امروزی است که با سرعت روزافزون، انتخاب خاص و ویژه‌ای در بین کاربران بوده و با سیستم آپدیت و کاربردی که داراست می تواند رضایت خاطر استفاده کنندگان را فراهم آورد.

این دستگاه عموماً در مکان های وسیع و بزرگ مانند اداره جات، فروشگاه‌ها، شرکت‌های بزرگ که دارای ظرفیت بالا و اتاق‌های متعددی هستند، بسیار کاربردیست و تمام قسمت‌ها را به یک اندازه گرم، سرد و دلپذیر می نماید.

البته گفتنی است که داکت اسپلیت‌هایی وجود دارد که در ابعاد و ظرفیت کمتر نیز برای مکان های کوچک تر قابل استفاده هستند.

برای خرید داکت اسپلیت مورد نظرتان کافیست گوشی را برداشته و مرکز کرج بوران در کرج را شماره گیری نمایید و مدل دلخواهتان را سفارش دهید. متخصصین این مرکز از خرید گرفته تا خدمات پس از فروش، همراهی تان خواهند نمود. و اما قسمت‌های مهم آن :

کندانسور داکت اسپلیت

داکت اسپلیت دستگاهی است که سرمایش و گرمایش ساختمان را به منظور استفاده بهینه از جریان هوای داخل ساختمان و کم نمودن میزان مصرف انرژی تامین می‌نماید.

به این صورت که هوای داخل ساختمان و کندانس یا جریان طبیعی هوای داخلی یونیت انجام می‌شود و این کار توسط کندانسور کولر گازی که در دمای حدود 150 درجه فارنهایت معادل 6/65 درجه سانتیگراد نیز عمل می‌کند، انجام می‌گیرد و اگر در فن مشکلی بوجود آید، دمای مورد نیاز آن کم شده، در سیستم کولر اختلال ایجاد می‌شود و تهویه درست صورت نمی‌گیرد.

کندانسور در واقع تیغه‌های فن را می‌چرخاند و هوا را به قسمت لوله‌های پیچ‌در‌پیچ کندانسور هدایت می‌کند و آن را به مایع تبدیل می‌سازد( تبدیل گاز به مایع )، و مراقبت از فن کندانسور، عمر کمپرسور و در نتیجه ی آن، عمر کولر را افزایش می‌دهد.

کندانسور ممکن است در اثرایجاد موارد زیر دچار ایراد و آسیب گردد:

الف: ایراد و اشکال در قسمت موتور

ب: جریان هوای کم

ج: قطع و وصل بیش از حد (که ممکن است در اثر اندازه ی نادرست تیغه ی فن و یا درست نصب نشدن خازن باشد و با انتخاب یک تیغه ی فن مناسب رفع ایراد می شود.)

د: آسیب پروانه فن (که باعث پایین آمدن کیفیت جریان هوا و کاهش فشار شده و در نتیجه خرابی سیم پیچ موتور فن را سبب می‌شود و گرمای بیش از حد فن را می‌توان بر بدنه و یا موتور حس کرد. توجه شود که مشکل بوجود آمده را حتما باید رفع کرد.)

البته گفتنی است که برای جلوگیری از آسیب به سیم پیچ موتور، سیستم حفاظتی در بعضی دستگاه ها تعبیه شده تا در دمای بالا، بطور اتوماتیک قطع می‌شود و تا زمانی که خنک شود، دستگاه قطع می‌ماند.

مصرف روزافزون کولر گازی خصوصا در مناطق گرمسیر نیاز یک اکیپ تعمیر، سرویس و خدمات پس از فروش حاذق را می‌طلبد و این کار باید توسط تکنسین ماهر انجام شود.

کمپرسور داکت اسپلیت

کمپرسور یا همان متراکم ساز از ساکشن و دیسشارژ تشکیل شده و هر دو این‌ها در کندانسور و در یونیت خارجی دستگاه قرار گرفته‌اند. کار کمپرسور تبرید تراکمی است یعنی عمل فشرده نمودن و افزایش فشار گاز مبرد را انجام می‌دهد.

کمپرسور قطعه ای گرانقیمت است که خرابی و تعمیر آن هزینه های سنگینی را در پی دارد. پس انجام تعمیر دستگاه باید توسط متخصصین این کار صورت گیرد تا از تقبل هزینه مجدد تعمیر و دوباره کاری جلوگیری شود.

اگر داکت اسپلیت شما باد گرم ایجاد نمود، سریعا آن را خاموش کرده و با مطمئن ترین مرکز تعمیر، تعویض و خدمات پس از فروش تماس بگیرید. کرج بوران آماده ی خدمات رسانی به شماست.

انواع کمپرسورهای داکت اسپلیت

1-کمپرسورهای حلزونی، مارپیچی و یا اسکرال:

عمر این کمپرسورها بالاست و مارپیچی بودن آن سبب تراکم گاز می‌شود و این خاصیت باعث شده کمپرسورهای مارپیچی بیشترین بازده را داشته باشند و در ظرفیت های بالا از آنها استفاده شود.

2-کمپرسورهای پیستونی:

همان طور که از اسمش پیداست کار فشرده سازی از طریق پیستون صورت می گیرد و عملکرد آن شبیه سیلندر و پیستون‌های خودروهاست؛ که با بالا و پایین شدن پیستون مبرد موجود در مخزن موتور به داخل سیلندر مکش می‌گردد و چون مصرف برق آن‌ها بالاست، هزینه های بالایی را نیز حادث می‌شوند.

3-کمپرسورهای روتاردی:

مصرف برق این نوع کمپرسورها حد میانگین پیستونی و حلزونی است، بیشترین کارایی را داشته و نسبت به بقیه اقتصادی تر هستند و به همین دلیل در ایران کاربرد بیشتری دارند. هر چند که در ظرفیت های بالای 24000 بهتر است از حلزونی ها استفاده شود.

 

کمپرسورهای داکت اسپلیت از نظر میزان مصرف برق :

این کمپرسورها دارای سه نوع دور ثابت، اینورتر و شبه اینورتر می باشند.

داکت اسپلیت اینورتر:

دارای کمپرسور دیجیتال است و با مصرف کم و زیاد دور کمپرسور هم، کم و یا زیاد می‌شود. اینورترها بُردی حساس به نوسان کم برق دارند و لوازم یدکی آن‌ها کمیاب است، پس برای بهره گرفتن بیشتر توصیه نمی‌شوند. همچنین خدمات پس از فروش قوی ندارند و برای این امر باید از متخصصین فنی و متبحر کمک گرفت.

خدمات مرکز کرج بوران در کرج در این زمینه پشتیبان مطمئن شماست.

شبه اینورترها: خیلی توصیه نمی شوند.

دور ثابت ها: نوع دور ثابت برای مناطق گرم و حاره که دارای تعرفه ی مصرف برق کم هستند، پیشنهاد می‌شود، زیرا مصرف برق نوع پیستونی آن خیلی بالاست. دور ثابت اسکرال نسبت به دور ثابت روتاردی بازه بیشتر، استهلاک و مصرف برق کمتری دارد.

اواپراتور داکت اسپلیت :

عملکرد کولر گازی‌ها چنین است که هوایی که در ساختمان موجود می باشد را به گردش انداخته و با منتقل نمودن هوای گرم به سوی گاز فریون سرد، محیط را خنک می‌سازند و طی میعان بخار آب موجود در هوا، مقداری آب تولید می‌شود که در سینی پایین اواپراتور جمع و به بیرون از یونیت خارجی هدایت می‌شود.

پس برخلاف کولر آبی، در هنگام استفاده از انواع کولر گازی باید تمام منافذ ورودی اعم از در و پنجره بسته باشند و نمی توان همزمان از کولر گازی و آبی در یک محیط استفاده نمود.

نحوه تمیز نمودن اواپراتور داکت اسپلیت

در اسپلیت‌های معمولی درب یونیت را باز نموده و با استفاده از برسی نرم قسمت خارجی لوله ها که به صورت شبکه ای حساس و ظریف است را در راستای شبکه ها به آرامی پاکسازی نموده، سپس به مقدار کم در شیار بالایی آن آب ریخته و از پایین با جاروی آب و خاک، آب جمع شده را مکش کنید. در خصوص داکت اسپلیت ها اگر در پی یک سرویس اساسی و جامع برای دستگاه خود هستید با مرکز کرج بوران در کرج تماس بگیرید تا در اسرع وقت سرویس دلخواهتان در محل مورد نظر انجام شود.

شارژ گاز داکت اسپلیت ها

مرحله نهایی بعد از نصب داکت اسپلیت ها، مرحله شارژ گاز می‌باشد که اهمیت بالایی دارد. اگر به هر نحوی یکی از مراحل قبلی  ازجمله نصب یونیت خارجی و داخلی به درستی انجام نشود، شارژ گاز نیز به درستی صورت نمی‌گیرد.
پس در نصب این مراحل باید دقت لازم اعمال گردد. در اسپلیت های جدید در هنگام ساخت و از خود کارخانه، یونیت خارجی در قسمت کویل کندانسور با گاز شارژ گردیده است و این گاز در کل سیستم تهویه مطبوع جریان دارد.

هرچه میزان گاز استفاده شده به حد کافی باشد عملکرد اسپلیت بهتر خواهد بود. این نوع دستگاه ها نیاز به شارژ مجدد ندارند. گفتنی است که اگر فاصله یونیت ها از همدیگر زیاد باشد امکان نیاز به شارژ گاز بالا می رود.
سوپاپ‌های مربوطه در شروع شارژ گاز بسته اند و کم کم در حین شارژ گاز باز گردیده و پس از باز شدن آنها، گاز در تمام بخش‌ها جریان پیدا می کند.

شارژ گاز یک امر کاملا تخصصی است و اگر در حین انتقال گاز کوچک ترین نشتی گاز وجود داشته باشد هزینه‌های هنگفتی را در پی خواهد داشت.

نشتی گاز می‌تواند سبب اختلال در عملکرد کویل های خنک کننده شود و گرمایی کمتر خارج شود و تولید هوای خنک نیز سخت تر می‌شود.

گاهاً در سیم های مسی و کویل های خنک کننده اصطلاحاً برفک و یخ ایجاد می‌شود که علت آن افزایش رطوبت است و در نتیجه‌ی آن، گرمای داخل کمتر به محیط بیرون هدایت می‌شود.

اگر گاز مبرد کم شود قطعات الکتریکی کمپرسور نیز آسیب می‌بینند. یکی دیگر از نشانه‌های نشت گاز مبرد، استشمام بوی بد آن است که نیاز به بررسی دستگاه و مسیر لوله های مسی دارد.

این موارد را جدی بگیرید تا از هزینه های احتمالی بیشتر جلوگیری شود چون میزان کم و یا زیاد بودن گاز، نیاز به تعویض قطعات و عایق نمودن سیم های مسی در تعیین میزان هزینه احتمالی موثر هستند.

پس توصیه می شود این کار را به مرکز خدمات تخصصی بسپارید. کرج بوران در کرج شارژ گاز داکت اسپلیت شما را بصورت کاملا حرفه ای انجام می دهد.

 

تعمیر و تعویض موتور داکت اسپلیت در کرج

موتور بخش مهم و اساسی دستگاه شماست و اگر آسیب ببیند دستگاه شما از کار می‌افتد. اگر این مورد برای داکت اسپلیت شما پیش آمده با مرکز کرج بوران در کرج تماس بگیرید و یا حضوری مراجعه نمایید.

فروش داکت اسپلیت ها در کرج

داکت اسپلیت ها نوعی از اسپلیت ها هستند که شبیه دیگر کولر گازی های اسپلیت دارای دو واحد خارجی و واحد داخلی هستند. معمولا این قسمت و یا واحد داخلی در ناحیه سقف تعبیه می شود و از آنجا به سایر قسمت های ساختمان کانال کشی صورت می گیرد.
دریچه ها و شبکه های خروجی هوا بر روی ورودی هر کدام از این کانال ها قرار گرفته و هوای سرد یا گرم محیط را اشباع می سازد. تهویه مطبوع، حذف کانالهای شلوغ و کاهش سر و صدا را می توان از مزیت های برتر داکت اسپلیت ها دانست.

مزایا و معایب داکت اسپلیت

یکی از مواردی که می توان به عنوان ایراد در داکت اسپلیت به آن اشاره کرد این است که در مکانی که تعبیه می شود همه ی محیط را بطور یکسان خنک می سازد و نمی توان در آن محیط سرما را به اندازه  و درجه‌ی دلخواه در هر کدام از قسمت ها تنظیم نمود.

راه پیشنهادی برای رفع این موضوع، استفاده از دریچه ی ترموستاتیکی در ورودی ها می باشد. هر چند که برای برخی استفاده ها این مورد حسن به شمار می آید.

خنک کنندگی یکنواخت محیط سبب مصرف بیشتر انرژی نیز می گردد، که می تواند عیب دوم این سیستم ها باشد و همان طور که عنوان شد، استفاده از دریچه در کنترل انرژِی نیز کارساز است.

تعبیه فن در یونیت داخلی با ایجاد سرو صدا همراه است به همین خاطر بهترین کار این است که یونیت داخلی در سقف جاساز شود.

برای استفاده در آپارتمان، همانند اسپلیت به چند سری لوله کشی در میان یونیت ها نیاز است.

قیمت، ایجاد هوای مطبوع، تکنولوژی اینورتر، کاهش رطوبت، فیلتر هوا، جایگزینی چند دستگاه اسپلیت، دو کاربر بودن (سرما و گرما) نیز از مزایای کولر گازی داکت اسپلیت به شمار می آیند.

افتخار کرج بوران چندین سال فعالیت مستمر در امر سرویس، نصب، تعمیر داکت اسپلیت، فروش و خدمات پس از فروش است که در سراسر کرج انجام می شود.

خدمات پس از فروش : برای نصب، راه اندازی و خدمات پس از فروش مطمئن و کارآمد در تمامی نقاط شهر کرج در کنار شما هستیم.

سرویس داکت اسپلیت

حال به تشریح سرویس این سیستم می پردازیم. برای این کار ابتدا فیلترها را شسته و جاساز نمایید. این سرویس به کیفیت دما و کاهش صدای دستگاه کمک می کند.

در صورتی که این روند اصلاح نگردد، اتصال برق آن را قطع نموده، هواساز را جدا کنید، پس از باز کردن قاب فن را جدا کرده، تست کنید و در صورت داشتن صدای اضافی بلبرینگ ها را عوض کنید.

بعد از آن کویل را جدا نموده و با گاز مخصوص شست و شو دهید. بهتر این است که فین ها را به درستی با فشار آب بشوید و گرد وغبار را تمیز نمایید. در نهایت قطعات را در جای خود جاساز نمایید.

توصیه می شود این کار را به متخصص تعمیر و سرویس کولر گازی بسپرید تا با اطمینان از این که دستگاهتان دچار آسیب احتمالی نمی گردد، سرویس اصولی انجام شود.

در مورد داکت اسپلیت ها توصیه می شود این روال را با دقت بیشتری انجام دهید، چرا که پنل داخلی آن به خاطر اینکه در سقف کاذب تعبیه می شود گرد و غبار بیشتری را جذب می کند. از طرفی پنل خارجی این دستگاه چون در فضای خارجی قرار دارد، گرد وغبار بیشتری روی قطعات نشسته و نیاز به سرویس کردن مرتب دارد.

در غیر این صورت به سیستم دستگاه آسیب وارد شده ، راندمان کار کاهش یافته و مصرف انرژی نیز بالا می رود. بهتر است در پایان زمان مصرف و یا در شروع دوره ی بعدی مصرف، سرویس کولر انجام شود و اگر در پایان دوره سرویس کولر گازی انجام می شود، از کاور مخصوص برای پوشاندن آن استفاده شود. سرویس به موقع کولر گازی شما را از تقبل هزینه های جانبی و اضافی محفوظ می دارد.

پیشنهاد می شود اگر داکت اسپلیت شما صدا و پرتاب باد نادرست داشته و یا سرمای محیط کاهش یافته، آن را سرویس نمایید و این کار را بهتر است در زمان های توصیه شده و ترجیحاً پیش از شروع فصل گرما انجام دهید.

سرویس کندانسور

برای سرویس و شست و شوی این قسمت از داکت اسپلیت طبق معمول سرویسکاری، برق را قطع نمایید، کمپرسور را به درستی پوشانده و بعد از باز کردن قاب آن، کندانسور را با فشار و به خوبی شست و شو دهید. بهتر است تا زمانی که این قطعه به درستی خشک نشده باشد، از آن استفاده ننمایید.

در هر فصلی قبل از شروع  استفاده باید سعی کنید میزان گرمایش وسرمایش کولر گازی داکت اسپلیت را تنظیم نمایید. این کار مستلزم این است که حالت قبلی ان را غیرفعال سازید. به این صورت که در هر حالتی چه سرمایش و چه گرمایش آن را ابتدا غیرفعال کنید.

سپس فعال سازی حالت مورد نظر را انجام دهید.

برای فعال سازی حالت سرمایش ابتدا باید از تمیز بودن سیستم و سرویس آن مطمئن شوید. به ترتیب فیلترها را تمیز و یا تعویض نمایید. رادیاتورها را با دستمال تمیز و محلول مناسب پاکسازی نمایید. گاز مبرد را بررسی کنید تا بتوانید به درستی سرمایش دستگاه را تنظیم نمایید.

کمپرسور را بررسی نموده تا از درست کار کردن آن مطمئن شوید. برای سرمایش کلید مربوطه را فعال نمایید و دمای دلخواهتان را تنظیم نمایید.

جمع بندی

یکی از دغدغه های مشتریان و خریداران کولرهای داکت اسپلیت پس از صرف هزینه های بالای خرید آن، خدمات پس از فروش و تعمیرات احتمالی مورد نیاز این دستگاه هاست.

قطعا برای رفع تمامی این مشکلات باید از متخصصین و تکنسین های زبردست و ماهر کمک گرفت. همچنین رشد صعودی قیمت ها سبب شده خرید بردهای اینورتر داکت اسپلیت سخت شود پس برای تعمیر مناسب می توانید از خدمات مرکز ما بهره بگیرید.

شرکت کرج بوران سال‌های متمادی است که با سعی و پشتکار متخصصین زبده و توانمند در هرجا و هر زمان که نیاز باشد آماده خدمت رسانی به شما می باشد.

تعمیرات تخصصی انواع برد اینورتر و داکت اسپلیت را به تکنسین های زبده کرج بوران بسپارید.

خدمات تعمیر و فروش داکت اسپلیت کرج بوران آماده سرویس دهی و عرضه خدمات شبانه روزی به شما هموطنان در سراسر شهر کرج می باشد.

این مجموعه افتخار این را دارد که به صورت کاملا تخصصی و تخفیفات خاص و ویژه، خدمات لازم را به شما ارائه نموده و در امر فروش و خرید مارک ها و مدل های معتبر همواره در کنارتان باشد.

کافیست با شماره تلفن های ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *