حبوبات

پخش عمده حبوبات

حبوبات یکی از گروه‌های پرمصرف در مواد غذایی است که در غذاهای بیشماری مورد استفاده قرار می گیرد و در دسته های مختلف قرار دارد. حبوبات در انواع بسیار متنوع به بازار عرضه می شود و در فصل های مختلف در اختیار خریداران قرار می گیرد اما به صورت کلی در فصل تابستان این محصول به وفور یافت می‌شود و می‌توانید آن را از کشاورز خریداری کنید. در این مقاله قصد داریم به مواردی در مورد حبوبات و اطلاعات بیشتر درباره آن بپردازیم، به همین دلیل اگر به دنبال خرید حبوبات و استفاده از آنها در رژیم غذایی خود هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

خرید عمده حبوبات
خرید عمده حبوبات

انواع حبوبات و خصوصیت های آنها

دارای انواع متنوعی می باشد که برخی از آنها عبارتند از:

لپه

لپه یکی از انواع حبوباتی است که نسبت به سایر انواع حبوبات به مدت زمان پخت کمتری نیاز دارد، به همین دلیل خیلی سریع پخته شده و در غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهمترین مزایای استفاده از لپه این است که این محصول دارای میزان سدیم و پتاسیم بسیار بالایی می باشد و استفاده از آن می‌تواند برای مغز بسیار مفید باشد و باعث بهبود وضعیت حافظه می شود.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دلیل نفخ بالای حبوبات استفاده از آنها را در در اقلیت قرار داده اید، بهتر است بدانید که لپه کمترین میزان نفخ را داراست و می توانید به راحتی آن را مورد استفاده قرار دهید.

عدس

عدس به عنوان شاه حبوبات شناخته می‌شود و استفاده از آن به تنهایی و یا همراه با برنج رواج زیادی دارد. یکی از مهم ترین خواص عدس دارا بودن میزان آهن بسیار بالا است که باعث می شود محصول مورد نظر از ایجاد کم خونی در بدن افراد مختلف جلوگیری کند به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند زنانی که دارای سیکل عادت ماهانه هستند، استفاده از عدس را در اولویت کار خود قرار دهند تا از بیماری کم‌خونی در بدن آنها جلوگیری شود.

عدس با دارا بودن میزان فیبر بسیار بالا می‌تواند از ایجاد بیماری یبوست در افراد مختلف جلوگیری کند، زیرا فیبر بالای موجود در این ماده غذایی و حرکت بهتر مواد در روده ها کمک فراوانی می‌کند و باعث می‌شود مواد با حرکت بهتر در روده ها به راحتی دفع شوند و به همین دلیل از سرطان روده نیز جلوگیری می شود.

نخود

نخود یکی از شناخته شده ترین و در عین حال نفاخ ترین حبوبات موجود در کشور ایران به شمار می رود که به دلیل دارا بودن ویتامین های فراوان در بین افراد مختلف مشتریان زیادی را به خود اختصاص می دهد. یکی از مهمترین مزایای استفاده از نخود این است که این ماده غذایی می تواند به کاهش کلسترول و چربی خون کمک فراوانی کند و به همین دلیل برای افرادی که از بیماری چربی بالا رنج می‌برند بسیار مفید است، به علاوه با کمک به پاکسازی عروق خونی باعث می شود قلب انسان سالم تر باقی بماند.

نخود فرنگی 

نخود فرنگی یکی از حبوباتی است که بر خلاف سایر حبوبات به صورت تازه و سبز مصرف می شود و در اکثر موارد آن را برای خشک شدن قرار نمی‌دهند.

این محصول به واسطه دارا بودن طعم عالی در کنار غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتی در برخی از موارد افراد آن را در غذاهایی مانند نخود پلو استفاده می‌کنند. این محصول به واسطه دارا بودن میزان منیزیم بالا برای سلامت بدن بسیار مفید است و معمولاً در فصل تابستان به دست مشتریان می رسد.

پخش عمده حبوبات
پخش عمده حبوبات

عدس قرمز 

عدس قرمز که با نام دال عدس نیز شناخته می شود، یکی از حبوباتی است که خیلی سریع پخته می شود و نیاز به مدت زمان طولانی برای پختن دارد به علاوه میزان نفخ آن تا حدود زیادی کم است. یکی از مهمترین فواید استفاده از عدس قرمز برای بدن انسان تحریک دستگاه گوارش به وسیله آن است که باعث می شود این محصول برای درمان بیماری یبوست مورد استفاده قرار گیرد.

کودکانی که از کم اشتهایی رنج می برند، می توانند با گنجاندن عدس قرمز در رژیم غذایی خود تا حدود زیادی اشتهای خود را بهتر نموده و غذاهای بیشتری بخورند، زیرا عدس قرمز به عملکرد بهتر معده کمک فراوانی می‌کند و باعث می شود اشتها تحریک شود.

لوبیا چیتی

ورزشکارانی که به ورزش های سخت و سنگین مشغول هستند، معمولاً استفاده از لوبیا چیتی را در رژیم غذایی خود می گنجانند و از آن بهره می‌برند. لوبیا چیتی با دارا بودن میزان پروتئین بسیار بالا می تواند به عضله سازی بهتر در بدن افراد کمک فراوانی کند و باعث می شود میزان عضله ها تا حدود زیادی افزایش پیدا کند.

لوبیا چیتی یکی از بهترین منابع برای پروتئین به شمار می رود و به همین دلیل می تواند از آسیب به کلیه ها و پوکی استخوان جلوگیری کند. طبق مطالعات انجام شده کودکانی که به صورت مداوماز عدس استفاده می کنند، رشد قدی بهتری را تجربه می کنند.

لوبیا قرمز

لوبیا قرمز به دلیل دارا بودن میزان قند پایین به عنوان بهترین گزینه برای بیماری های دیابت به شمار می رود و و قند آن به مرور زمان به بدن انسان وارد می شود و از پیشرفت بیماری دیابت جلوگیری می کند.

لوبیا قرمز را می‌توان در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار داد اما به صورت کلی از این محصول در غذاهایی مانند قرمه سبزی، آبگوشت و غیره استفاده می شود و انرژی مورد نیاز برای یک روز کاری را به بدن افراد می رساند.

لوبیا سفید

لوبیا سفید به دلیل دارا بودن میزان اسید فولیک بسیار بالا برای زنان باردار به عنوان بهترین گزینه به شمار می رود، زیرا زنان باردار به خصوص در سه ماهه اول بارداری نیاز به میزان بسیار زیادی اسید فولیک دارند که می‌توانند آن را با استفاده از لوبیا سفید به صورت کامل تامین نمایند.

در ماه دوم و سوم بارداری اسید فولیک برای رشد عصب های جنین یک ماده ضروری است و زنان می توانند با استفاده از لوبیا سفید در رژیم غذایی خود اسید فولیک مورد نیاز برای رشد عصب های جنین را به او برسانند و جنین باهوش تر و با بدن سالم تر داشته باشند.

لوبیا چشم بلبلی

این محصول به عنوان یکی از منابع غنی از ویتامین B به شمار می رود، به همین دلیل افرادی که به صورت منظم از لوبیا چشم بلبلی استفاده می کنند، از ریزش مو ها تا حدود زیادی در امان خواهند بود و موهای پر تر و زیباتری دارند.

این محصول به دلیل دارا بودن میزان بالای فیبر برای افراد دیابتی گزینه مناسبی می باشد و همچنین می‌تواند به رفع یبوست در بدن افراد کمک کند.

ماش

ماش یکی از حبوباتی است که در رژیم غذایی ما کمترین میزان استفاده را دارد و به نوعی در حق آن احجاف شده است اما جالب است بدانید این محصول یکی از منابع غنی از پروتئین و همچنین ویتامین های فراوان است و استفاده از آن در رژیم غذایی برای بدن دارای فواید بسیار زیاد می باشد، برای مثال برای پر پشت تر شدن موها استفاده از ماش بسیار کمک کننده است.

ماش به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان های فراوان می تواند از ابتلا به بیماری‌های مختلف جلوگیری نماید برای مثال آنتی اکسیدان های موجود در این محصول می توانند به راحتی در مراحل اولیه سرطان متوجه آن بشوند و سلول‌های سرطانی را در مراحل اولیه نابود کنند و از بزرگ شدن سلولهای سرطانی تا حدود زیادی جلوگیری خواهد شد. به صورت کلی آنتی اکسیدان موجود در ماش می تواند از بیماری‌های کوچک مانند سرماخوردگی تا بیماری‌های بزرگ مانند سرطان را درمان نموده و یا از آنها پیشگیری کند.

لوبیا سیاه 

لوبیا سیاه را می توان یکی از غنی ترین انواع حبوبات در جهان دانست که البته در کشور ایران کمتر یافت می شود و در سایر کشورهای جهان مانند کشورهای اروپایی استفاده از آن در اولویت قرار گرفته است.

به صورت کلی تمامی مواد اولیه و ویتامین‌هایی که در داخل سایر حبوبات وجود دارد در داخل لوبیا سیاه نیز یافت می‌شود و این محصول با دارا بودن تمامی این موارد می تواند به راحتی به بهبود سیستم بدن و همچنین بالاتر رفتن میزان مقاومت بدن در برابر بیماری های مختلف کمک کند. لوبیا سیاه به دلیل کمیاب بودن در کشور ایران دارای قیمت نسبتا بالاتری نسبت به سایر حبوبات است.

لوبیا عروس

این محصول دارای شکل ظاهری درشت تر نسبت به انواع لوبیا می باشد و به صورت کلی می‌توان گفت اندازه انواع مختلف لوبیا عروس تا حدود دو بند انگشت نیز می‌رسد. از این محصول در اکثر موارد برای لعاب دادن به غذاهای مختلف استفاده می شود، برای مثال اگر مقداری لوبیا عروس را در کنار سایر رویاها داخل آب گوشت و یا قرمه سبزی بریزید، متوجه می‌شوید که لعاب غذا تا حدود زیادی بهتر می‌شود و غذا را خوشمزه تر می کند.

لوبیا عروس سرشار از کلسیم است و به همین دلیل استفاده از آن می‌تواند به تقویت استخوان ها در بدن کمک فراوانی کند همچنین از خراب شدن دندان ها به دلیل کمبود کلسیم جلوگیری می کند.

مرکز پخش حبوبات
مرکز پخش حبوبات

نحوه گرفتن نفخ حبوبات

حبوبات مختلف بنابر نوع دارای میزان نفخ متفاوتی هستند برای مثال در بین حبوبات لپه دارای پایین‌ترین میزان نقخ و نخود دارای بالاترین میزان نفخ است، اما به صورت کلی با توجه به اینکه تمامی حبوبات دارای نفخ هستند، نفخ گیری حبوبات در هنگام استفاده از آنها بسیار مهم است.

نفخ گیری حبوبات یکی از فاکتورهای مهمی است که باید به آن پرداخته شود اما یکی از مهمترین سوالاتی که در این زمینه وجود دارد این است که حبوبات به چه دلیل نفاخ هستند؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت دلیل اصلی نفاخ بودن حبوبات میزان فیبر بسیار بالا در این محصولات است. مقادیر بسیار بالای فیبر می تواند باعث ایجاد نفخ در بدن انسان شود و احساس آزردگی بعد از استفاده از این مواد را برای شما ایجاد کند.

یکی از بهترین روش ها برای گرفتن نفخ حبوبات این است که آنها را به خوبی با آب ولرم بشویید و سپس آنها را در تشتی در داخل مقداری آب قرار دهید تا کم کم نفخ موجود در آنها از بین برود. بهتر است ۱۲ ساعت قبل از پختن حبوبات آنها را در داخل آب بریزید و هر دو ساعت یکبار آب را عوض کنید تا به صورت کامل نفخ موجود در حبوبات از بین برود.

در حبوباتی مانند نخود که دارای بالاترین میزان نفخ هستند، می‌توانید بعد از قرار دادن این محصول در داخل آب به مدت ۱۲ ساعت پوست روی آن را با استفاده از چاقو بکنید، تا دیگر به هیچ عنوان نفخ نکنید، اما با کندن پوست روی نخود بسیاری از مواد مغذی در آن از بین می‌رود، به همین دلیل بهترین روش برای از بین بردن نفخ قرار دادن آنها در آب برای مدت زمان بیشتر است.

مضرات حبوبات فریز شده

برخی از افراد به منظور نگهداری طولانی مدت حبوبات سعی می‌کنند آن را در ابتدا پخته و سپس در داخل فریزر قرار دهند، اما جالب است بدانید که این روش نه تنها روش خوبی برای نگهداری حبوبات نیست بلکه باعث می‌شود حبوبات دارای مضرات بیشمار شوند و برای سلامت بدن مناسب نباشند.

حبوباتی که در داخل فریزر نگهداری می‌شوند تمامی املاح و مواد معدنی خود را از دست می‌دهند و اگر قبل از فریز کردن آنها، آنها را پخته باشید، دیگر هیچ گونه املاح و مواد معدنی در داخل حبوبات باقی نخواهد ماند، به علاوه لعاب آنها به صورت کامل گرفته می شود و دیگر غذا لعابی نخواهد بود.

یکی از مهم‌ترین مضرات استفاده از حبوبات فریز شده برای افرادی است که از بیماری میگرن رنج می برند. حبوبات فریز شده به دلیل دارا بودن میزان تیرامین بسیار بالا می توانند باعث بالاتر رفتن دردهای میگرنی شوند و برای سلامت بدن به هیچ عنوان مناسب نیستند. به صورت کلی حبوبات فریز شده دارای آلرژی هستند و استفاده از آنها برای افرادی که از بیماری‌های آلرژیک رنج می برند، به هیچ عنوان مناسب نیست.

اگر به دنبال نگهداری از حبوبات برای مدت زمان بیشتر هستید، بهتر است آنها را به صورت پخته نشده در داخل فریزر قرار دهید زیرا قرار دادن حبوبات پخته در فریزر راه مناسبی برای طولانی تر کردن عمر حبوبات نخواهد بود.

فاکتور های موثر بر روی قیمت حبوبات

حبوبات مختلف دارای قیمت های متنوعی هستند برای مثال همانطور که در بالا نیز به این مسئله اشاره شد، لوبیا سیاه به دلیل کمیاب بودن در داخل کشور ایران دارای بالاترین قیمت است و نسبت به سایر انواع حبوبات قیمت بیشتری دارد. به صورت کلی امروزه با توجه به شرایط موجود در کشور ایران قیمت حبوبات نسبت به دو سال اخیر در حدود ۴ تا ۵ برابر افزایش داشته است و همین موضوع باعث می‌شود خریداران این محصول تا حدود زیادی کمتر شوند و افراد کمتری توان مالی خرید انواع مختلف حبوبات را داشته باشند.

یکی از مهمترین سوالاتی که برای بسیاری از خریداران حبوبات پیش می آید این است که چه عواملی می‌توانند بر روی قیمت حبوبات تاثیر داشته باشند؟

در پاسخ به این سوال می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • فصل خرید: حبوبات محصولاتی هستند که در فصل تابستان برداشت می شوند و به همین دلیل میزان عرضه آنها در فصل تابستان به بالاترین میزان خود می‌رسد و به دلیل بالاتر رفتن میزان عرضه قیمت تمام شده این محصول برای خریداران مناسب تر خواهد بود. در فصل‌های مانند فصل زمستان به دلیل کمیاب تر بودن حبوبات و عرضه کمتر آنها به بازار قیمت تمام شده محصول به مراتب بالاتر خواهد رفت.
  • فروشنده محصول: فروشنده محصول را می توان یکی دیگر از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت حبوبات دانست برای مثال کشاورزانی که در زمین‌های کشاورزی کار می کنند و معمولا حبوبات را با قیمت مناسب تری به دست مصرف کنندگان می رسانند، این در حالی است که خرید از واسطه ها همواره با قیمت بالاتری انجام می‌شود.
  • اندازه حبوبات: حبوباتی که دارای اندازه درشت تر هستند، معمولاً قیمت بالاتری دارند. برای مثال عدس در اندازه‌های ریز و درشت به بازار عرضه می‌شود که عدس درشت دارای بالاترین قیمت است این در حالی است که عدس ریز را می توانید با قیمت مناسب تر نیز خریداری کنید.

با توجه به تمامی مواردی که در بالا به آنها اشاره شد قیمت حبوبات دارای  نوسانات بسیار زیادی است به همین دلیل اگر به دنبال خرید حبوبات مورد نظر خود هستید، بهتر است قیمت آن را به صورت روزانه و هفتگی از طریق سایت اینترنتی استعلام بگیرید تا قیمت محصول  به صورت روزانه در اختیار شما قرار گیرد.

مرکز پخش حبوبات

مرکز پخش حبوبات با دارا بودن تجربه بالا در زمینه فروش انواع مختلف حبوبات می تواند به عنوان بهترین مکان برای فروش محصولات به شمار برود و خریداران مختلف می توانند با مراجعه حضوری و غیر حضوری به مرکز پخش محصولات مورد نظر خود را در میزان دلخواه خریداری کنند. برخی از مزایای خرید محصول از مرکز پخش حبوبات عبارتند از:

  • امکان خرید به صورت غیر حضوری: با توجه به شرایط فعلی بیماری کرونا بسیاری از افراد نمی توانند محصول مورد نظر خود را به صورت حضوری خریداری نمایند و یا با توجه به بالاتر رفتن هزینه‌های حمل و نقل و بیشتر شدن ترافیک شهری ترجیح می دهند محصول را به صورت غیرحضوری خریداری کنند که در این صورت خرید محصول از مرکز پخش به صورت غیرحضوری بهترین گزینه پیش روی آنهاست.
  • امکان خرید به صورت عمده: پخش عمده حبوبات در مرکز فروش یکی از روشهای پخش محصول می باشد که در آن محصول مورد نظر با قیمت کاملا اقتصادی به دست مصرف کنندگان می رسد، به همین دلیل مغازه‌داران مختلف در سراسر نقاط ایران می‌توانند به راحتی محصول مورد نظر خود را به صورت عمده خریداری نمایند و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.
  • کیفیت بالای محصولات: کیفیت بالای محصولات را می توان یکی دیگر از مزایای خرید محصول از مرکز پخش عنوان نمود، زیرا مرکز پخش می داند که هر مشتری مانند بیلبورد متحرک به تبلیغ کار آنها می پردازد و به همین دلیل سعی می کند تمامی موارد را برای جلب نظر مشتریان و فروش محصولی با کیفیت بالا در نظر بگیرد.

طبع حبوبات چگونه است؟

یکی دیگر از مواردی که باعث بالاتر رفتن ارزش غذایی انواع مختلف حبوبات می‌شود، طبع آنها است. به صورت کلی تمامی حبوبات دارای طبع گرم و خشک هستند و به همین دلیل استفاده از آنها در اولویت کار بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته است.

گرم بودن طبع حبوبات باعث می شود محصول مورد نظر برای بدن انسان دارای فواید بیشماری باشد، برای مثال این محصول با توجه به دارا بودن طبع گرم می تواند برای از بین بردن چربی های موجود در بدن بسیار کمک کننده باشد و به عنوان یکی از بهترین محصولات برای لاغری افراد به شمار می رود، به علاوه انواع مختلف حبوبات با دارا بودن طبع گرم می توانند میزان متابولیسم بدن را تا حدود زیادی افزایش دهند و با بالاتر کردن میزان سوخت و ساز موجود در بدن تا حدود زیادی از چربی های موجود در بدن کاسته می‌شود.

در اکثر موارد مربیان ورزشی به کسانی که از کمبود انرژی رنج می‌برند و نمی توانند ورزش های سنگین انجام دهند توصیه می کنند که با توجه به طبع گرم حبوبات استفاده از آن را جدی بگیرند تا توان بدنی خود را بالاتر برده و از ایجاد بی حالی و ناتوانی در بدن جلوگیری کنند.

خرید حبوبات در تهران

یکی از معضلاتی که در تهران و سایر شهرهای بزرگ مشاهده می شود، این است که افراد با ترافیک بسیار زیاد برای خرید محصول مورد نظر خود مواجه هستند و همچنین کشاورز برای خرید محصول به صورت مستقیم در اختیار نیست، به همین دلیل بهترین راه برای خرید حبوبات در تهران و کرج استفاده از روشهای غیر حضوری برای خرید محصول مورد نظر می‌باشد.

برای خرید غیر حضوری محصول مورد نظر خود می توانید از طریق سایت اینترنتی ما اقدام به ثبت سفارش و خرید محصول نمایید، زیرا در این سایت محصول مورد نظر با کیفیت بسیار بالا به دست مصرف کنندگان می رسد و همچنین قیمت ها در داخل سایت قابل قیاس با سایر فروشندگان هستند و به راحتی می توانید محصولی با کیفیت بسیار بالا خریداری کنید.

خریداران تهرانی و یا خریداران در سایر شهرستان ها می توانند مکان مورد نظر خود برای تحویل حبوبات را در سایت اینترنتی ما درج نمایند و طی چند روز کاری محصول مورد نظر خود را درب منزل و یا محل مورد نظر تحویل بگیرند.

رپورتاژ آگهی

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *