خط تولید چیپس سیب زمینی

خط تولید چیپس سیب زمینی

ایا با خط چیپس سیب زمینی آشنایی دارید؟ آیا با قیمت خط تولید چیپس سیب زمینی آشنایی دارید؟ آیا مراحل تولید چیپس سیب زمینی را می ‌دانید؟ آیا تاکنون برای تولید چیپس خانگی از دستگاه تولید چیپس خانگی استفاده کرده اید؟
همان طور که از نام این محصول معلوم است، ماده اصلی تشکیل دهنده آن سیب زمینی می باشد یکی از انواع ماده های غذایی پر مصرف که در تهیه انواع غذا ها و فرآورده‌ های خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد. چیپس تولید شده از سیب زمینی بیشترین طرفداران را دارد. این محصول در بین تمام اقشار جامعه طرفداران خود را دارد به همین دلیل خط تولید چیپس سیب زمینی باید با کسب تمام مجوز ها راه اندازی شود تا محصول نهایی کاملا بهداشتی باشد.
برای تولید این محصول باید از تکنولوژی و دستگاه ‌های فرآوری و بسته ‌بندی پیشرفته استفاده شود، همچنین باید تمام استانداردهای بین المللی رعایت شود، دستگاه تولید چیپس در کرج در اختیار تمام خریداران قرار گرفته است. آن ها می توانند با کیفیت ترین دستگاه ها را با مقرون به صرفه ترین قیمت خریداری کنند. برای به دست اوردن اطلاعات بیشتر مقاله مارا تا انتها مطالعه بفرمایید.

خط تولید چیپس سیب زمینی

خط چیپس سیب زمینی

حدود ۱۵۰ سال پیش خط تولید چیپس راه اندازی شده است، که امروزه با دارا بودن انواع طعم ها به عنوان یکی از تنقلات رایج کشور ها محسوب می شود. به دلیل مصرف زیاد این خوراکی و بازار پر رونق آن اکثر افراد به دنبال تولید این محصول هستند. برای تولید چیپس با کیفیت باید دستگاه های مخصوص این کار را داشته باشید که در ادامه مطالب نامبرده شده اند؛ شایان ذکر است که در خط تولید چیپس یکی از مواردی که از اهمیت بالایی برخوردار است، کنترل دما می باشد به همین دلیل باید از دستگاه هایی که دارای استانداردهای بین المللی هستند استفاده کرد.

خط تولید چیپس سیب زمینی

فرایند تولید چیپس سیب زمینی

انتخاب سیب زمینی مناسب جداسازی نا مرغوب ها
پوست گیری سیب زمینی
برش دادن سیب زمینی
خشک کردن سیب زمینی
فرآیند ضدعفونی
سرخ کردن سیب زمینی
افزودن نمک و طعم دهنده به سیب زمینی
خشک کردن
بازبینی و سرمایش
بسته بندی سیب زمینی

 

مراحل خط تولید

اولین مرحله بعد از برداشت سیب زمینی در کارخانه، شستشوی اولیه می باشد.
سرند خاک گیر: دستگاه مجزا که برای گرفتن خاک و کلوخ از آن استفاده می شود، سرند نام دارد. سیب زمینی های که دارای گل و خاک می باشند، درون این دستگاه ریخته تا با حرکت ویبره ای تمام گل و خاک و سیب زمینی جدا شده و آماده سورتینگ و سایز بندی گردد. سپس خاک و گل جداشده از آن به بخشی دیگر انتقال داده خواهد و شد سیب زمینی پاک شده نیز برای مرحله بعدی آماده می شود.
سورتینگ
در تولید سیب زمینی باید از سیب زمینی که دارای ابعاد مناسب می باشد استفاده کرد. زیرا اگر اندازه سیب زمینی ها درشت باشد کیفیت محصول نهایی مناسب نخواهد شد که این عمل به وسیله دستگاه سورتینگ انجام می شود. شما با جداسازی سیب زمینی می توانید از سیب زمینی های درشت و ریز مصرف بهینه داشته باشید.
نوار بازبینی: هنگامی که سیب زمینی ها به وسیله دستگاه سورتینگ جداسازی شدند، توسط نوار نقاله یک بازبینی دیگر انجام شود تا سیب زمینی های خراب و فاسد شده از آن جدا گردد. نیروهای انسانی در دو طرف این نقاله قرار می‌ گیرند و سیب زمینی ها را بازبینی کرده و سیب های خراب و فاسد ها را جدا می ‌کنند.
دستگاه شست و شو
هنگامی که سیب زمینی ها جدا شدند باید وارد مرحله شست شوی اولیه شوند زیرا قبل از هر کاری باید سیب زمینی به طور کامل شسته و تمیز شود. دستگاهی که در این مرحله استفاده می ‌شود با دارا بودن سیستم چرخشی سیب زمینی ها را به طور کامل شست شو داده و همه گل و لای و کثیفی آن را پاک خواهد کرد. سیب زمینی تمیز شده سپس به مرحله آب کشی حرکت خواهد کرد در این مرحله سیب زمینی به طور کامل آب کشی شده و آماده مرحله پوست گیری خواهد شد.

خط تولید چیپس سیب زمینی

دستگاه پوست گیر

برای تولید چیپس باید سیب زمینی هیچ گونه خرابی و پوستی نداشته باشد به همین دلیل دستگاه پوست گیر، پوست سیب زمینی را می گیرد.

دستگاه اسلایسر

سیب زمینی های آماده شده را باید به طور ورقه های گرد در آورده شود، که به آن اسلایس برش می گویند. در این مرحله یکنواخت بودن محصول در برش اهمیت بسزایی دارد و اگر اشتباهی در این قسمت صورت گیرد، مشکلات زیادی در مرحله بعد به وجود خواهد آمد.
برای یکنواخت سرخ شدن سیب زمینی، باید ضخامت یکسانی داشته باشد، که این ماشین دارای تیغه های فولادی است و بهترین وسیله برای استفاده در این مرحله خواهد بود‌.

دستگاه بلانچر گرم و سرد

بعد از اسلایس کردن سیب زمینی دستگاه بلانچر گرم و سرد وارد کار می شود که مکمل همان دستگاه قبلی می باشد و برای آنزیم زدایی و نشاسته گیری بعد از برش مورد استفاده قرار گرفته می شود.

دستگاه نوار آب گیر و سانتی فیوژ

در این مرحله باید آب حاصل از شست شو را از روی سیب زمینی جدا کرد تا آماده پخت شود این کار توسط دستگاه آب گیر و نوار آب گیر انجام خواهد شد.

دستگاه فر پخت

یکی از مهم ‌ترین قسمت ‌های خط تولید چیپس دستگاه فر پخت سیب زمینی این است که با عمل چرخش روغن و حرارت غیرمستقیم اسلایس های سیب زمینی را سرخ می کند.

دستگاه روغن گیر

هنگامی که سیب زمینی به طور کامل سرخ شد باید وارد دستگاه روغن گیری شود تا روغن آن باقی مانده روی چیپس سیب زمینی با فن و حرارت جدا شود.

دستگاه طعم زن

با توجه به ذائقه مصرف کننده می توان چیپس ها را با طعم های خوراکی آغشته کرد. که طعم دهنده به طور پودری بوده و بر روی چیپس سیب زمینی پاشیده می شود، این کار توسط دستگاه های مخصوص انجام می گردد.

دستگاه بسته بندی

دستگاه بسته بندی چیپس سیب زمینی، محصول نهایی را در ظرفیت های گوناگون بسته بندی خواهد کرد. این دستگاه توانایی بسته بندی چیپس را در وزن های گوناگون دارا می باشد.

دستگاه های تولید چیپس در کرج

امروزه یکی از خوراکی های پرطرفدار که مورد استفاده تمام گروه های سنی قرار می گیرد، چیپس سیب زمینی است به همین دلیل افراد زیادی اقدام به راه اندازی خط تولید چیپس سیب زمینی کردند برای تولید این محصول باید از دستگاه های مخصوص استفاده کرد.
دستگاه تولید چیپس کوچک و دستگاه تولید چیپس خانگی با مقرون به صرفه ترین قیمت در کرج به فروش می رسد. یکی از دستگاه های پرفروش در نمایندگی های این محصول دستگاه چیپس خانگی است که قیمت بسیار مناسبی دارد.

نتیجه گیری

همانطور که در مطالب بالا خواندید خط تولید چیپس سیب زمینی بسیار گسترده شده است مقدار زیادی از این محصول تولید و به بازار عرضه می شود.
تمام دستگاه های مورد استفاده برای تولید چیپس باید طبق استاندارد بین المللی باشد و همچنین مراحل تولید باید با رعایت کامل بهداشت انجام شود
قیمت خط تولید چیپس سیب زمینی بسیار مقرون به صرفه می باشد و تمام کسانی که قصد راه اندازی این خط تولید را دارند می توانند با صرف هزینه اقتصادی این کار را شروع کنند.
خرید و فروش و پخش دستگاه تولید چیپس در کرج در معتبرترین نمایندگی ها انجام می شود.

مطالب دیگر را میتوانید در سایت رپورتاژ مشاهده بفرمایید .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *