سرویس کولر گازی در کرج

تعمیر کولر گازی در کرج

تعمیر کولر گازی در کرج : کولر گازی یک وسیله تهویه به حساب می آید. نام دیگر آن سیستم گرمایشی می باشد. دستگاه های تهویه در اصل برای کمک به سیکل تبرید تراکمی و کنترل دما به کار می روند. اما سوال اینجاست که وظیفه اصلی کولر های گازی چیست؟! کولرهای گازی هوای داخل خانه را به وسیله تبخیر مایع تبدیل به هوای مطبوع می کنند و به دو دسته کولر های یک تکه و دو تکه تقسیم  می شوند. با این تفاسیر قصد داریم در این مقاله به تعمیر کولر گازی در کرج و سرویس کولرگازی در کرج بپردازیم پس با ما همراه باشید.

سرویس و تعمیر کولر گازی در کرج

اکثر مردم به دلیل کار زیاد و همین طور هزینه هایی که سرویس کولر گازی دارد تا تایمی که دستگاه دچار مشکل نشود این کار را بدون دلیل می دانند. اما ناگفته نماند که تمام لوازم خانگی، برقی، ماشین آلات و … به سرویس نیاز دارند. این سرویس به شکل دوره ای باید انجام شود. در فصل تابستان که هوا رو به گرمی می رود به کارگیری یک کولر گازی یا آبی یک راه برای ایجاد هوای خنک و کاهش دمای محیط است. و تحمل گرمای موجود را امکان پذیر می نماید.

حال با این شرایط خرابی یک کولر گازی یک مشکل بزرگ به حساب می آید و هر چه سریع تر باید این مشکل را حل کرد. در این میان تعمیر کولر گازی در کرج می تواند یک گزینه برای رفع مشکلات افراد باشد. این تعمیرات توسط افراد بسیار ماهر صورت می گیرد.

در مناطق گرمسیری که هوا به شدت گرم است امکان این وجود دارد که با روشن کردن کولر گازی یک تایم بسیار کوتاه باد گرم را احساس کنید که این موضوع امری عادی است و پس از گذشت 5 الی 10 دقیقه نیز بر طرف خواهد شد. ولی اگر این موضوع ادامه پیدا کرد حتما و به سرعت کولر را خاموش نموده تا به قسمت های دیگر آن آسیب وارد نشود.

تعمیر کولر گازی در کرج
تعمیر کولر گازی در کرج

اهمیت سرویس کولر گازی به چه صورت می باشد؟!

اگر لوازم خانگی به ویژه کولر گازی پس از مدتی که مورد استفاده قرار می گیرند سرویس نشوند به خاطر برخی از عوامل از جمله کثیفی های به وجود آمده در آن، مدت زمان بیشتری را صرف خنک نمودن هوای اطراف می کنند. این موضوع باعث افزایش برخی از هزینه های جانبی نیز می شود. یکی از این هزینه ها که می توان به آن اشاره کرد افزایش هزینه برق مصرفی می باشد. علاوه بر این کارکرد کمپرسور را نیز افزایش می دهد. در نتیجه مشکلات جبران ناپذیر دیگری را نیز به وجود خواهد آورد.

از جمله این موارد آسیب رسیدن به سیم کشی و کمپرسور می باشد. تمام این مشکلات جبران ناپذیر خواهند بود و افزایش هزینه را نیز به دنبال خواهند داشت.حال شما می توانید برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی اقدامات خاصی را انجام دهید. یکی از این اقدامات سرویس کولر گازی می باشد. با پرداخت هزینه بسیار کم دستگاه شما سرویس می شود. این موضوع فواید بسیار زیاد و ارزشمندی را به همراه خواهد داشت. کاهش مصرف انرژی، کاهش هزینه و … برخی از این مزایا محسوب می شوند.

مزایای سرویس کولر گازی :

  • رعایت اصول بهداشتی
  • تمیز کردن هوای داخل خانه و محیط کاری
  • کاهش سر و صدای کولر به هنگام فعالیت
  • کاهش میزان رطوبت هوای داخل منزل یا محیط کار
  • افزایش بازده
  • کاهش هزینه برق
  • کاهش مصرف برق دستگاه
  • کاهش خسارات وارده احتمالی
  • افزایش عمر مفید کولر گازی
  • مانع از ورود گرد و غبار و آلودگی ‌های داخل پنل به محیط خانه و محل کار
  • بالا بردن راندمان و خنک ‌کنندگی دستگاه

مراحل سرویس کولر گازی کدام اند؟!

سرویس کولر گازی مراحل مختلفی را در بر می گیرد که می توان به شست و شوی پنل داخلی، تست امپر دستگاه، تست مقدار گاز، انجام شارژ گاز کولر گازی در صورت نیاز و … اشاره کرد.

سرویس کولر گازی را به دست متخصصین بسپارید!

پس از نصب اولیه که معمولا توسط افراد کاربلد که نصاب نامیده می شوند، انجام می شود. موارد بسیار زیادی هستند که باید در طی سال و به خصوص در ابتدای فصل تابستان که فصل گرما است راه اندازی، تنظیم و کنترل شوند و مشکلات آن ها بر طرف شوند. به این فعالیت ها سرویس کولر گازی می گویند.

تعمیر کولر گازی در کرج و سایر نقاط امری تخصصی به حساب می آید و کاری به نسبت دشوار است. البته افرادی که تایم آزاد دارند و در این زمینه فعالیت می کنند به خوبی از پس این کار بر می آیند و کار را به بهترین شکل تحویل می دهند. پس با سپردن این کار به افراد کاردان هم از اتلاف وقت جلوگیری کنید و هم هزینه های احتمالی که ممکن است به وجود بیاید را کاهش دهید.

تعمیر کولرگازی در کرج
تعمیر کولرگازی در کرج

پیامد های به وجود آمده از عدم سرویس کولر گازی!

سرویس نکردن به موقع کولر گازی پیامدهای جبران ناپذیر بسیار زیادی دارد برخی از این پیامدها موارد زیر می باشند :

  • میزان خنک کنندگی کولر گازی نسبت به قبل کاهش می یابد.
  • میزان مصرف برق دستگاه را افزایش می دهد.
  • به هنگام کار با کولر گازی دوده به داخل دستگاه پرتاب می شود.
  • ایجاد بوی نامطبوع از درون دستگاه
  • پنل داخلی موجود در کولر گازی به علت مسدود شدن دچار آب ریزی می شود.
  • فاصله پرتاب باد (محل خنک‌ کنندگی کولر گازی) نسبت به قبل کاهش چشمگیری می یابد.

در سرویس کولر گازی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟!

اگر با سرویس کولر گازی آشنایی ندارید و قصد دارید این کار را به متخصصان تعمیر کولر گازی در کرج این کار بسپارید، این نکات را به یاد داشته باشید:

شارژ گاز اسپیلت کولر باید مورد آزمایش قرار بگیرد و تعمیرکار فقط در صورت نیاز باید برای شارژ مجدد را انجام دهد. معمولاً اگر گاز کولر نشتی نداشت، یک بار در سال یا هر دو سال یک بار برای شارژ مجدد آن زمان مناسبی است.

هنگام سرویس، حتماً پنل داخلی و پنل خارجی کولر باید شسته شوند.

فیلتر هوا باید عوض شود؛ چرا که با جمع شدن گرد و غبار و آلودگی‌ها در فیلتر کولر، عبور هوای صاف و خنک سخت خواهد شد و مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

سیم‌ پیچ‌های موجود در کولر کولر باید پاک سازی شوند؛ با توجه به قرار گرفتن دستگاه کمپرسور در محیط بیرونی، احتمال نشستن گرد و خاک بر روی قسمت های سیم ‌پیچ‌ ها وجود دارد. این امر موجب کاهش توانایی کولر در جذب حرارت از قسمت سیم ‌پیچ‌ها می‌شود و مصرف برق را به شدت افزایش می دهد.

مدت زمان سرویس کولر گازی چگونه است ؟!

برای سرویس کاری کولر دوره‌ های زمانی ترتیب داده می شود. هر شش ماه یک دوره زمانی مناسب برای سرویس کاری کولر گازی به حساب می آید. اینکه کولر گازی شما  ساخت چه برند و شرکتی باشد هیچ تغییری در مدت زمان دوره‌ها ایجاد نخواهد کرد. در نتیجه همه ی برندهای کولر گازی باید هر شش ماه یک بار سرویس کاری شوند. همچنین مدت زمان سرویس کاری با توجه به خرابی سیستم شما تعیین می شود و این میزان متفاوت است. ممکن است 20 الی 60 دقیقه و یا شاید بیشتر زمان ببرد .

تعمیر کولر گازی در کرج به چه شکل است؟!

کولر گازی ار آن دسته از محصولاتی است که از قیمت بالایی برخوردار است. در صورتی که تعمیرات این وسیله به دست یک فرد ناشی و غیر متخصص انجام شود خسارت زیادی را به شما وارد خواهد کرد. سرویس کولر گازی به نسبت این کار راحت تر است و اگر کمی مهارت و وقت داشته باشید قابل اجراست ولی تعمیر کولر گازی نیاز به تخصص کاملا حرفه ای دارد.

باز و بسته نمودن قطعات مختلف یک کولر گازی به شکل درست و عیب یابی و رفع مشکلات موجود، از مهارت هایی هستند که یک تعمیرکار ماهر نیاز دارد و از جمله موارد حائز اهمیت در تعمیر کولر گازی در کرج به حساب می آیند.

موارد رایج در تعمیر کولر گازی

برخی از مشکلات پریدن فیوز به هنگام روشن کردن کولر یا کم شدن میزان سرمای خروجی از کولر از جمله مواردی است که می توان گفت نشان دهنده خرابی این دستگاه می باشند. به گفته متخصصان تعمیر کولر گازی در کرج، از رایج ترین مواردی که در کولر های گازی مشکل ایجاد می کنند، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • روشن نشدن کولر گازی
  • سر و صدای زیاد کولر گازی به هنگام کار
  • لرزش کولر گازی به هنگام فعالیت
  • مشکلات مربوط به کمپرسور
  • ایجاد ناهماهنگی بین دمای اتاق و دمای تنظیم شده
سرویس کولرگازی در کرج
سرویس کولرگازی در کرج

هزینه های تعمیر کولر گازی در کرج چگونه است؟!

هزینه های لوازم خانگی به عوامل بسیاز مختلفی بستگی دارد. این عوامل می تواند نوع دستگاه شما، برند دستگاه، علت خرابی دستگاه، نوع سرویس ارائه شده و … باشد. هزینه تعمیر کولر گازی در کرج توسط تکنسین های تیم کرج بوران پس از بررسی دستگاه شما، به شما اعلام می شود. و راهنمایی مورد نیاز را به شما ارائه می دهند. پس جای هیچ گونه نگرانی نخواهد بود.

سخن پایانی

حال با توجه به مطالبی که گفته شد باید به اهمیت بالای سرویس کولر گازی پی برده باشید. تا دیر نشده برای این کار اقدام کنید تا دیگر نیازی به تعمیر آن نباشد. یادتان باشد که برای این کار حتما افراد کار بلد را انتخاب نموده و از افراد ناوارد دوری کنید. تعمیر کولر گازی در کرج با تکیه بر مهارت تکنسین های ماهر خود افتخار یک دهه خدمت رسانی به همشهریان عزیز کرجی می باشد. دیگر رپورتاژ آگهی را مشاهده کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *