بازار یابی دیجیتال

آموزش دیجیتال مارکتینگ

آموزش دیجیتال مارکتینگ واژه ‌ای است که این‌ روز ها بیش ‌از ‌پیش شنیده ‌می ‌شود. آیا می ‌دانید دیجیتال ‌مارکتینگ چیست؟ آیا از تاثیر دیجیتال‌ مارکتینگ در کسب‌ و‌ کار اطلاع دارید؟ در این مقاله قصد داریم تا شما را با دیجیتال‌ مارکتینگ آشنا کنیم، تا انتهای‌ مقاله با ما همراه باشید تا به سوالات ‌خود پیرامون دیجیتال‌ مارکتینگ دست‌ پیدا‌ کنید.

دیجیتال‌ مارکتینگ چیست؟

برای دیجیتال ‌مارکتینگ تعریف‌ های متعددی ارائه‌شده ‌است اما تعریفی که نیل‌ پتل، به ‌عنوان یکی از برترین دیجیتال ‌مارکتر ‌های دنیا ارائه می کند، عبارت ‌است از: «دیجیتال‌ مارکتینگ یعنی هر‌ نوعی از بازار یابی کالا ها و خدمات که به ‌وسیله کلیه دستگاه ‌ها و تجهیزات ‌الکترونیکی انجام پذیرد.»
اگر خوب به این‌ تعریف و مفهومی که از آموزش دیجیتال مارکتینگ ارائه ‌شده‌ است، دقت‌ کنید در می‌ یابید که مفهوم تازه ‌ای نیست.

آموزش دیجیتال مارکتینگ
آموزش دیجیتال مارکتینگ

پیشرفت چشم گیر صنعت دیجیتال مارکتینگ

ابتدا لازم به ذکر است آموزش دیجیتال مارکتینگ بستری گسترده و بسیار بزرگ و غیر قابل کنترل برای بشر می باشد که به خصوص در دهه های اخیر بسیار رشد کرده است. دیجیتال مارکتینگ بخشی از انواع بازار یابی بوده که از روش اینترنتی و فروش در شبکه های مجازی صورت خواهد گرفت.

همان طور که روز به روز استفاده از اینترنت فرا گیر تر و بر کاربران آن افزوده می شود جا برای پیشرفت دیجیتال مارکتینگ نیز بیشتر خواهد شد. پیشرفت کسب و کار های آنلاین و البته دیجیتال مارکتینگ، تا حدی می رسد که تعداد محدود افرادی که مایل به استفاده از فضای مجازی نیستند، برای امور روز مره خود به آن روی بیاورند.

منظور ‌از دیجیتال ‌مارکتینگ ‌آنلاین چیست؟

در دیجیتال ‌مارکتینگ ‌آنلاین شما باید با استفاده ‌از امکاناتی از‌ قبیل موتور های ‌جست و جوی ‌مختلف، برنامه ‌های ‌موبایل، وب سایت ‌ها و به‌ طور‌ کلی با همه لوازم ‌دیجیتال، به برقراری ‌ارتباط با مشتریان بپردازید. برای ‌این که بدانید در به ‌کار گیری کدام ابزار ‌دیجیتالی موفق‌ تر بوده‌ اید، می‌ توانید از مشتریان‌ خود باز خورد دریافت‌ کنید و از این‌ طریق متوجه می‌ شوید که نقاط ضعف‌ و‌ قوت شما در هر ‌یک از ابزار های ‌دیجیتال‌ مارکتینگ چگونه بوده است.

انواع ابزار های ‌دیجیتال ‌مارکتینگ کدام اند؟

با توجه به اینکه دیجیتال ‌مارکتینگ هم به‌ صورت آنلاین و هم به ‌صورت آفلاین انجام می ‌شود، ابزار های‌ آموزش دیجیتال مارکتینگ بسیار متنوع ‌است و کاربران با ‌توجه ‌به اهداف و نیاز های‌ خود می‌ توانند از این ابزار ها استفاده کنند. در ادامه به بررسی‌کلی این ابزار ‌ها می ‌پردازیم، اما برای کسب اطلاعات‌ دقیق در‌ مورد جزییات و کارایی هر یک از این ‌ابزار ها می‌ توانید به سایت مولتی رایان مراجعه ‌کنید.

بازار یابی دیجیتال
بازار یابی دیجیتال

تجزیه‌ و تحلیل داده ‌ها

بعد ‌از به اتمام ‌رسیدن تمامی کمپین ‌های ‌تبلیغاتی ضروری‌ است تا به‌ وسیله ابزار های ‌مختلف کمپین اجرا ‌شده را مورد ‌ارزیابی قرار دهید. ابزا رها و پلتفرم ‌های متفاوتی وجود دارند که می ‌توانند برای آنالیز‌ داده ‌ها به‌ شما کمک‌ کنند.

با استفاده ‌از تجزیه‌ و‌ تحلیل نتایج ‌حاصله می‌ توانید به ارتقاء ‌عملکرد کمپین ‌های ‌تبلیغاتی دست‌ پیدا کنید، در‌ واقع ارزیابی ‌درست داده‌ ها باعث بالا ‌بردن‌ بازدهی کمپین‌ های ‌تبلیغاتی و اجرای هر‌ چه ‌بهتر آن‌ ها می ‌شود. دو‌ نمونه از پر طرف دارترین ابزار ‌های داخلی‌ و‌ خارجی که برای آنالیز داده ‌ها استفاده می ‌شوند، گوگل‌ آنالیتیکس و متریکس نام‌ دارند.
.

 

مارکتینگ ایمیلی:

بررسی ‌تاریخ نشان‌می ‌دهد که نخستین ‌ایمیل در‌ سال ۱۹۷۱ میلادی فرستاده شده ‌است. از آن‌ زمان تا‌ کنون مارکتینگ ایمیلی یکی از ارکان‌ اصلی دیجیتال‌ مارکتینگ به‌ شمار می ‌رود. شاید برای‌ شما عجیب باشد که با ‌وجود رشد‌ چشم گیر ابزار های ‌دیجیتال، چرا هنوز هم مارکتینگ‌ ایمیلی سهم‌ عظیمی از بودجه کسب ‌و ‌کار ها را در دیجیتال‌ مارکتینگ به‌ خود اختصاص می‌ دهد.

مارکتینگ‌ ایمیلی از‌ جمله روش ‌هایی ‌است که در ‌آن نرخ‌ بازگشت ‌سرمایه بسیار قابل‌ توجه می‌ باشد و همه‌ ساله با رشد‌ خوبی همراه ‌است. از ابزار های‌آموزش آموزش دیجیتال مارکتینگ مختلفی برای بهینه ‌سازی مارکتینگ‌ ایمیلی استفاده می ‌شود که در ایران Mail chimp بسیار پر کاربرد ‌است.

بررسی عملکرد Mail chimp

ابزار Mail chimp جزء بهترین ابزار های‌ دیجیتال‌ مارکتینگ در سراسر‌ دنیا به ‌شمار می‌ رود. آمار حاکی‌ از آن‌ است که تنها در ‌طی یک ‌سال گذشته ۲۵۰۰۰۰ میلیارد ایمیل از ‌سوی کاربران این ‌ابزار ارسال شده ‌است. با استفاده ‌از این‌ ابزار شما قادر خواهید بود تا به ‌صورت ماهانه ۱۲ هزار  ایمیل را به ۲۰۰۰‌ نفر به ‌طور کاملا ‌رایگان ارسال ‌نمایید.

مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ چیست؟

الف) اغلب کار های تبلیغاتی در فضای مجازی و همچنین بازار های دیجیتال، همواره در حال رشد هستند و عدم پیشرفت شما در این زمینه باعث عقب ماندن شما از سایر رقبا شده و در آخر باعث بر شکستگی شما نیز می شود.

ب) دیجیتال مارکتینگ علاوه بر فرصت های متنوعی که برای فعالیت در اختیار کاربران قرار داده است، باعث افزایش خلاقیت می شود. شما با استفاده درست و گرفتن راهنمایی از افراد کار بلد می توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید و به در آمد های بالا برسید.

پ) یکی از مزایای چشم گیر دیجیتال مارکتینگ، افزایش علم شما می باشد. در این حوزه شما تنها کار ها و تحلیل های بازار دیجیتال را یاد نمی گیرید، بلکه در زمینه های دیگر نیز پیشرفت می کنید. پس در حین کار کردن روی هر پروژه ای می توانید مهارت های جدیدی یاد بگیرید و با کمک آن ها مهارت های قبلی خود را قوی تر کنید و کار بهتری تحویل دهید.

 

ابعاد دیجیتال مارکتینگ
ابعاد دیجیتال مارکتینگ

گسترش روز افزون بازار های ‌دیجیتالی

مارکتینگ‌ آنلاین جزء فناوری‌ هایی می ‌باشد که به ‌سرعت در حال تغییر و تحول است و توانسته فرصت ‌های شغلی متعددی را پدید آورد. از دهه  1990 میلادی بود که دیجیتال ‌مارکتینگ توانست سهم‌ گسترده‌ ای از بازار را به ‌خود اختصاص ‌دهد.

ایجاد فرصت‌ های ‌شغلی متعدد

با روی ‌کار آمدن دیجیتال ‌مارکتینگ فرصت‌ های شغلی نو ظهوری پدید ‌آمد که توانست برای تعداد ‌زیادی از مردم کار‌ آفرینی کند، گستره ‌شغلی دیجیتال ‌مارکتینگ آن قدر وسیع است که حتی امکان ‌دور کاری از منزل نیز وجود دارد‌. با توجه به پیشرفت روز افزون دیجیتال ‌مارکتینگ در کسب‌ و ‌کار ها در آینده ‌ای نزدیک شاهد افزایش بیشتر رده ‌های ‌شغلی با در آمد ‌های بسیار مناسب خواهیم بود.

ویژگی دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ

در ادامه به بررسی برخی از مهم ‌ترین ویژگی ‌های دوره‌ های کار آمد آموزش دیجیتال‌ مارکتینگ و توانایی ‌های کسب ‌شده بعد ‌از گذراندن این دوره ‌ها می ‌پردازیم.
•در دوره ‌های معتبر محتوا های ارائه ‌شده در آموزش‌ ها کاملاً کاربردی می‌ باشند و در پایان دوره ‌های آموزشی افراد شرکت ‌کننده قادر خواهند ‌بود تا در اصول‌کلی بازار یابی به مهارت قابل ‌قبولی دست‌ یابند.
•لازمه موفقیت در دیجیتال ‌مارکتینگ داشتن دانش‌کافی چگونگی ‌استفاده و به‌ کار گیری ابزار های دیجیتال ‌مارکتینگ می ‌باشد، موضوعی که در دوره‌ های آموزشی معتبر بسیار به آن توجه می شود.
• بهتر است محتوای ‌آموزشی مطابق‌ با بازار های‌ هدف ارائه ‌شود تا حداکثر کارایی را داشته ‌باشد.

دیجیتال مارکتینگ آنلاین
دیجیتال مارکتینگ آنلاین

میانگین درآمد و حقوق دیجیتال ‌مارکتینگ چقدر است؟

حقوق دیجیتال‌ مارکتینگ بسته‌ به نوع‌ کارشناسی است که خدمات‌ مربوطه را ارائه می ‌کند. به‌ طور‌کلی دو‌ گروه کارشناس دیجیتال‌ مارکتینگ وجود دارد:
گروه اول کارشناسانی که به‌ تازگی دوره‌ های آموزش دیجیتال ‌مارکتینگ را گذرانده ‌اند و به مهارت‌ های‌لازم در این‌ حوزه دست پیدا‌ کرده ‌اند. این افراد در ابتدای‌ راه قرار دارند ولی این کارشناسان با گذشت‌ زمان و کسب‌ تجربه به‌ مرور میزان حقوق‌ دریافتی خود را افزایش می ‌دهند. هر چقدر تعداد پروژه‌ هایی که قبول می‌ کنند بیشتر و با کیفیت ‌تر باشد، می‌ توان گفت که حقوق دیجیتال ‌مارکتینگ برای این‌ افراد بیشتر خواهد‌ شد.
گروه ‌دوم کارشناسانی هستند که حداقل  ۵ سال سابقه ‌کار در حوزه دیجیتال ‌مارکتینگ دارند و نسبت ‌به همه یا بخش‌ اعظمی از ابزار های دیجیتال ‌مارکتینگ تسلط کامل دارند. حقوق دیجیتال‌ مارکتینگ برای این ‌افراد به ‌عنوان مدیران این ‌حوزه در‌ نظر گرفته می ‌شود و با ‌توجه به شرکتی که در‌آن فعالیت‌ دارند، میزان ‌پرداختی آن ها متفاوت خواهد بود؛ اما به ‌طور کلی حقوق دیجیتال ‌مارکتینگ برای این‌ گروه از کارشناسان بسیار ‌بالا و مناسب می ‌باشد.

 

کلام پایانی
ابعاد دیجیتال‌ مارکتینگ و آموزش‌ های مرتبط‌ با آن بسیار‌گسترده می ‌باشند. برای‌ این‌که در این ‌راه گام‌ بردارید تا بتوانید مسیر را با ‌موفقیت طی‌کنید لازم ‌است تا با کارشناسان با‌ تجربه این ‌حوزه مشورت ‌نمایید. سایت مولتی رایان به‌ خوبی از نیاز های آموزشی‌ مخاطبین آگاه‌ است و با ارائه مشاوره‌ های تخصصی تا انتهای مسیر همراه‌ شما خواهد بود. برای کسب اطلاعات‌ بیشتر درباره دیجیتال ‌مارکتینگ می‌ توانید به سایت مولتی رایان به عنوان برترین برگزار ‌کننده دوره‌ های آموزشی و مشاوره‌ تخصصی در حوزه ‌های ‌مختلف دیجیتال‌ مارکتینگ مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *